رشد ۶۵ درصدی متقاضیان کردستانی  ذخیره سازی سلول های بنیادی  بندناف

سرویس کردستان - رئیس جهاد دانشگاهی کردستان گفت: تعداد قراردادهای منعقد شده برای ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف نوزادان در پاییز امسال بیش از ۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش کرد پرس، اکبر اسدی گفت: شعبه مرکز ذخیره سازی خون بند ناف رویان از سال ۸۸ در جهاد دانشگاهی استان کردستان در راستای خدمات به جامعه راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه امروز ذخیره سازی بند ناف، یک سرمایه گذاری درمانی است، اظهار کرد: سلول بنیادی، مادر تمام سلول‌ها است و توانایی تبدیل به تمام سلول‌های بدن را دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان افزود: این سلول‌ها توانایی خودنوسازی (Self Renewing) و تمایز (Differentiating) به انواع سلول‌ها از جمله سلول‌های خونی، قلبی، عصبی و غضروفی را دارند.

اسدی ادامه داد: همچنین در بازسازی و ترمیم بافت‌های مختلف بدن به‌دنبال آسیب و جراحت موثر بوده و می‌توانند به درون بافت‌های آسیب دیده‌ای که بخش عمده سلول‌های آن‌ها از بین رفته است، پیوند زده‌ شوند و جایگزین سلول‌های آسیب دیده شده و به ترمیم و رفع نقص در آن بافت بپردازند.

وی با اشاره به اینکه این مرکز ۲۴ ساعته آماده ارایه خدمات به جامعه است، یادآور شد: شعبه ذخیره سازی بند ناف رویان در جهاد دانشگاهی استان کردستان در پاییز امسال بالغ بر ۱۲۱ نمونه خون بند ناف را ذخیره کرده است که این مهم نسبت به مشابه سال گذشته ۶۵ درصد رشد داشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان گفت: در ۳ ماهه پاییز سال ۹۹ بالغ بر ۷۳ نمونه ذخیره شده بود که در سال جاری به همت همکاران جهاد دانشگاهی استان کردستان این مهم در سال ۱۴۰۰به ۱۲۱ نمونه رسیده است.

کد خبر 24154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha