برداشت غیرمجاز ٣ هزار تن شن و ماسه از رودخانه «گادر» اشنویه!

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه گفت: طی ماه‌های گذشته ۱۵ پرونده تخلف برداشت غیرمجاز شن و ماسه و خاک پیت به میزان ٣ هزار و ۸۷۲ تن برای متخلفان در این شهرستان تشکیل شده است.

به گزارش کردپرس، رودخانه «گادر» اشنویه در سال های اخیر از سوی برخی پیمانکاران و صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه در تاراج‌ مصالح از بستر رود تغییر شکل داده و این مورد شکایت مردمی اعضای کمپین نجات رودخانە «گادر» اشنویه در سامانە رسیدگی بە شکایات سازمان حفاظت محیط زیست کشور، در پی داشته است.

قرار بود بر اساس وعده فرماندار اشنویه؛ طی نامه نگاری به دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان غربی، مجوزهای صادر شده جهت برداشت های مصالح از این رودخانه توسط نهاد بی‌طرف مورد بررسی قرار گیرد.

امروز ٦ دی ماه، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه به ایرنا می گوید: طی ماه‌های گذشته ۱۵ پرونده تخلف برداشت غیرمجاز شن و ماسه و خاک پیت به میزان ٣ هزار و ۸۷۲ تن برای متخلفان در این شهرستان تشکیل شده که ارزش میزان تخلفات این تعداد پرونده بیش از ۲۳ میلیارد ریال است.

حامد رمضانی با اشاره به اینکه پرونده های تشکیل شده به دلیل تخلفات صورت گرفته به علت برداشت بدون مجوز و غیرقانونی شن و ماسه در بسترهای رودخانه بوده است اضافه می کند: این موارد برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده اند.

به گزارش کردپرس، ٧ واحد تولید شن و ماسه دارای پروانه بهره‌برداری از سازمان صنعت معدن و تجارت در اشنویه وجود دارد که علاوه بر اشنویه نیاز سایر شهرستان‌ها را نیز از رودخانه گادر تامین می کند. ضربه‌ای که در طول ۱۰سال گذشته بر اثر برداشت‌های بی‌رویه به رودخانه وارد شده، غیرقابل تصور بوده و بستر رودخانه را در بخش‌هایی به دره تبدیل کرده ‌است

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

پای ادارە کل محیط زیست به موضوع رودخانە «گادر» اشنویه باز شد

قصه پرغصه تاراج «گادر»؛ آتشی زیر خاکستر نهان است هنوز

نهاد بی طرف مجوز برداشت مصالح از رودخانه «گادر» اشنویه را بررسی می کند

کد خبر 24190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha