تحریک احساسات ملی‌گرایانه راه حل بحران اقتصادی در عراق  نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس مشترک اتحادیه میهنی کردستان، درباره تنش های ایجاد شده میان کردها و دولت عراق بر سر تعیین شروطی سنگین برای اقلیم کردستان در قبال بودجه، تاکید کرد که تحریک احساسات ملی گرایی راه حل بحران اقتصادی نیست.

به گزارش کردپرس، پس از اینکه روز پنج شنبه 22 آبان/12 نوامبر،قانون استقراض دولت عراق، با وجود مخالفت کردها در مجلس عراق برای رفع کسری بودجه تأمین حقوق کارمندان این کشور، تصویب و در یکی از بندهای آن، شروط سنگینی را برای پرداخت سهم بودجه اقلیم کردستان و حقوق ماهیانه کارمندان و حقوق بگیران اقلیم تعیین شد، تنش هایی میان اقلیم و دولت مرکزی عراق به وجود آمده و کردها به تصویب این بند اعتراض کردند.

در این باره لاهور شیخ جنگی رئیس مشترک حزب اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) با انتشار دو پیام جداگانه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی تویتر، تاکید کرد که تحریک احساسات ملی‌گرایانه راه حل بحران اقتصادی نیست.

وی در پیام خود آورده:" نباید اجازه دهیم انباشته شدن اشتباهات گذشته، آینده مردم را در معرض خطر قرار دهد، معیشت هر یک از خانواده های اقلیم کردستان مقدس است و باید از آن حفاظت شود."

همچنین در دومین پیام تاکید کرده:" نباید با هیجانات کاذب به راه اشتباه دیگری کشیده شویم. رهبری اقلیم کردستان، برای حفظ آنچه که هنوز می توانیم در کردستان عراق، نجات دهیم، نیازمند آرامش و صبوری و خودنگری اساسی است؛ باید به جای ایجاد بحران، راه حل نزد ما باشد."

کد خبر 242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha