توزیع ۴۶ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در کردستان آغاز شد

سرویس کردستان- توزیع ۴۶ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در کردستان به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در قالب مرحله چهارم رزمایش همدلی و احسان روز شنبه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس به نقل از ایرنا، در مرحله چهارم رزمایش همدلی و احسان ۲۰ هزار بسته معیشتی و ۲۶ هزار بسته بهداشتی بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از بیماری کرونا در مناطق محروم توسط گروه‌های جهادی و خیریه توزیع می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان در آیین توزیع این بسته‌ها با اشاره به اینکه چند سنت در ۴۲ سال انقلاب به خوبی احیا شده و برخی نیز مورد کم توجهی شده قرار گرفته است گفت: فرهنگ جهاد و علم از جمله مواردی بوده که مورد توجه بوده است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی با اشاره به اینکه در لوای این فرهنگ شاهد خلق حماسه در دفاع مقدس و ظهور مدافعان حرم بودیم و همچنین دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در کشور توسعه پیدا کرد یادآور شد: یکی از بهترین آموزه‌های دینی انفاق و احسان در راه خدا است که موضوعی غیر از واجبات محسوب می‌شود و با اینکه فرد تعهدی ندارد آن را انجام می‌دهد که بسیار شایسته است.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: در حالیکه چند آیه قرآن هم در مورد قرض الحسنه آمده اما یکی از مواردی که در کشور مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه انفاق در راه خدا یکی از علایم مومن شمرده شده است گفت:‌ عبادت عملی انفرادی محسوب می شود اما وقتی فرد به جامعه توجه می‌کند و می‌بیند برخی در چه رنجی به سر می‌برند و به کمک آنها می‌شتابد بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: بعد از رفع ویروس کرونا هم افرادی در جامعه با مشکلات روبرو هستند که امیدواریم این سنت حسنه کمک به نیازمندان پابرجا باشد و به آنها توجه شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم با اشاره به سالگرد شهادت سردار دلها گفت: حاج قاسم، نه تنها متعلق به ایران اسلامی بلکه متعلق به جهان اسلام بود

ماموستا فایق رستمی افزود: سردار سلیمانی انسانی غمخوار و نسبت به جامعه دلسوز بود که اگر رفتار و تفکر آن سردار را الگو قرار دهیم برای ما کافی است.

وی شهید سلیمانی را نماد ازخودگذشتگی بیان کرد و افزود: سردار دلها جان خود را ترجیح داد و فداکاری و ایثار کرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کردستان هم گفت: در مرحله نخست رزمایش همدلی و احسان ۲۰ هزار بسته معیشتی، در مرحله دوم ۴۰ هزار بسته پروتئینی و در مرحله سوم ۲۱ هزار بسته لوازم التحریر در استان توزیع شده است.

مهدی طالبی افزود: ستاد فرمان امام(ره) از زمانی که ویروس کرونا در کشور شیوع یافت همه امکانات خود را در کشور برای مقابله با این بیماری بسیج کرد.

وی اضافه کرد: ابتدا ستاد اقدام به خرید ماسک از دیگر کشورهای دنیا کرد که به دلیل تحریم ها این مسئله با مشکلاتی مواجه شد به همین دلیل از این فرصت برای تولید ماسک در داخل توسط کارشناسان و متخصصان ایرانی بهترین استفاده و بهره مندی به عمل آمد.

کد خبر 2421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha