300 هزار راس دام علیه تب برفکی در کردستان مایه‌کوبی می‌شوند

سرویس کردستان - مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: با آغاز اجرای طرح واکسیناسیون دام علیه تب برفکی پیش‌بینی می‌شود با همکاری تیم‌های بخش دولتی بیش از ۳۰۰ هزار راس دام علیه این بیماری در کردستان واکسینه شود.

به گزارش کرد پرس، مجتبی ورمقانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح ضربتی واکسیناسیون جمعیت دامی استان علیه تب برفکی از امروز دوشنبه در مناطق پرخطر روستایی آغاز شد، گفت: این طرح در مناطقی انجام می‌شود که از لحاظ شیوع بیماری پرخطر بوده و دام‌های آنها واکسینه نشده باشند.

وی با بیان اینکه این طرح از امروز آغاز شده و تا پایان دی ماه ادامه دارد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با همکاری تیم‌های بخش دولتی بیش از ۳۰۰ هزار راس دام علیه این بیماری واکسینه شوند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان افزود: واکسن‌های مورد استفاده در این طرح از سوی موسسه رازی اهدا شده و طرح نیز به صورت کاملا رایگان اجرا می‌شود.

ورمقانی ادامه داد: اجرای این طرح اهمیت زیادی دارد، چرا که در سال‌های اخیر به دلیل کمبود اعتبارات، انجام واکسیناسیون علیه این بیماری در سراسر کشور از حالت رایگان خارج و بهادار شده است.

وی یادآور شد: این طرح گام مهمی برای کمک به اقتصاد و معیشت روستائیان است و با پیگیری‌های مستمر و حمایت مسئولان استان و سازمان دامپزشکی کشور، اجرای این طرح به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود.

کد خبر 24225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha