چارچوب هماهنگی نقش مهمی در تشکیل دولت آتی عراق ایفا خواهد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - ماجد شنگالی، عضو ارشد حزب دمکرات کردستان تأکید کرد تسریع در تشکیل دولت جدید عراق باعث دور نگه داشتن این کشور از بسیاری از بحران های احتمالی خواهد شد و چارچوب هماهنگی جریانات شیعه در زمینه تشکیل دولت جدید عراق، یک بازیگر مهم خواهد بود.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "ماجد شنگالی" در این باره گفت: نفوذ و سلطه سیاسی در کنار بیشترین تعداد کرسی های مجلس، در زمینه تشکیل دولت آتی عراق، نقش زیادی ایفا خواهند کرد و توافقات سیاسی برای تشکیل دولت جدید از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ماجد شنگالی همچنین گفت: براساس آمارها، نیروهای چارچوب هماهنگی از حق تشکیل دولت عراق برخوردار خواهند بود که این امر نیازمند دور جدیدی از گفتگوها و توافقات با هدف دستیابی یه نتیجه ای مورد رضایت مردم خواهد بود.

عضو ارشد حزب دمکرات کردستان تصریح کرد: ادامه تنش های پیاپی برای روند سیاسی کشور نتیجه ای جز بحران به بار نخواهد آورد. این در حالی است که سیاستمداران عراق قادر به رویارویی با آن نیستند و در نتیجه این بحران ها، شهروندان عادی که در تلاش برای کسب یک روزی و زندگی ساده هستند زیان خواهند دید.

کد خبر 24272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha