مسرور بارزانی تعرض به گردشگران عرب در اربیل را به شدت محکوم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نخست وزیر اقلیم کردستان، واقعه تعرض به گرشگران عرب در اربیل و طی مراسم های آغاز سال نو میلادی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش کردپرس، مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان، در واکنش به واقعه تعرض و حمله به گردشگران عرب در اربیل و در میانه برگزاری جشن های آغاز سال نو میلادی، پیامی را منتشر کرد.

وی در این پیام آورده: با تاسف بسیار، در روزهای اخیر برخی وقایع نامطلوب و در تناقض با آداب و رسوم جامعه اقلیم کردستان روی داد و چند فرد اخلال گر و آشوب گر، به گردشگردانی که از بغداد و دیگر مناطق عراق برای تعطیلات آغاز سال نو میلادی به اقلیم کردستان آمده اند، حمله کردند. این گونه تعرضات را به شدت محکوم می کنم و آن ها را در تناقض با اصول و ارزش های والای جامعه اقلیم کردستان می دانم."

بارزانی تاکید کرده که اقلیم کردستان در سال های گذشته و اکنون نیز پناهگاهی امن برای میلیون ها آواره و پناهجوی دیگر مناطق عراق و کشورهای همسایه بوده و بدون هیچ گونه تبعیض و تفاوتی درهای خود را برای پذیرایی از آنان گشوده و صدها هزار گردشگر به صورت مداوم به اقلیم کردستان روی آورده و از آنان با عشق و محبت استقبال شده است.

نخست وزیر اقلیم واقعه حمله به گردشگران عرب را با فرهنگ و منش مردم اقلیم و خوی بشردوستانه و همزیستی مسالمت آمیز مردم اقلیم مغایر دانسته و تاکید کرده که با هر کسی که برای سیاه نمایی و تخریب فرهنگ والای اقلیم اقدام کند، به شدت برخورد می شود.

لازم به ذکر است در شب آغاز سال نو میلادی جشن و آتش بازی هایی در خیابان های اربیل مرکز اقلیم کردستان با حضور شماری از شهروندان و نیز گردشگران عرب از دیگر مناطق عراق به اقلیم آمده بودند، برگزار شد؛ اما در میانه این تجمعات تعدادی از شهروندان شرکت کننده در خیابان های اصلی اربیل به خودروهای حامل گردشگران عرب از بغداد و دیگر مناطق عراق حمله کرده و از جمله به سوی یک اتوبوس حمله و به حضور گردشگران عرب اعتراض کردند.

استانداری اربیل نیز با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن چنین اقداماتی اعلام کرد که 11 تن در این رابطه دستگیر شده اند.

کد خبر 2429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha