دیدار رؤسای HDP با کمال قلیچدار اوغلو رئیس CHP

سرویس ترکیه - پروین بولدان و مدحت سنجر رؤسای HDP با کمال قلیچدار اوغلو رئیس CHP دیدار و درباره راه های برون رفت از بحران های اخیر ترکیه و برگزاری انتخابات زودهنگام گفتگو کردند.

به گزارش کردپرس، پروین بولدان و مدحت سنجر رؤسای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در دیدار با کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) درباره لزوم برگزاری انتخابات زودهنگام و راه های برون رفت از بحران های اخیر ترکیه گفتگو کردند.

به نوشته جمهوریت، در این نشست مرال دانیش بشتاش نماینده ارشد HDP، و تونجر باکرهان عضو شورای مرکزی این حزب، همچنین سلین سایک بوکه دبیر کل CHP، اوزگور اوزل نماینده ارشد CHP، فائق اوزتراک اوغوزخان سالیجی معاونان رئیس حزب، شرکت داشتند.

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک رؤسای دو حزب، پس از دیدار یک ساعت و نیمه، کمال قلیچدار اوغلو درباره محتوای این دیدار گفت: «ما از تنش های بسیاری رنج برده ایم. می خواهیم از این پس صلح را در اولویت قرار دهیم. باید مسیر گفتگو را باز کنیم و با منطق، خرد و آینده نگری مسائل را حل کنیم. ما در این دیدار درباره مسائل جاری ترکیه، مشکلات مربوط به اقتصاد، و ... گفتگو کردیم. اگرچه نظرات مختلفی داریم اما هر نظری برای ما ارزشمند است و از هیأت HDP سپاسگزاری می کنیم.»

بولدان با بیان این که هر حزب دیدگاه خود را درباره حل مسائل ترکیه ارائه داده است گفت: «امروز باید مسائل اضطراری ترکیه حل شوند. ما به عنوان احزاب اپوزیسیون درباره این که چگونه این مشکلات را سریعتر حل کنیم و دوره انتقال حکومت چگونه باشد به گفتگو پرداختیم.»

بولدان افزود: «ما پیشنهاد "درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام" را با ارائه یک درخواست مشترک به پارلمان به CHP ارائه دادیم. قرار است CHP پس از شور بر روی این پیشنهاد درباره نتایج آن با ما گفتگو کند. این دیدارها قطعا ادامه خواهند داشت.»

مدحت سنجر نیز با اشاره به مسائل چندگانه ترکیه در حال حاضر گفت: «ما باید بتوانیم با گفتگو راه های برون رفت از این بحران ها را پیدا کنیم. اگر دموکراسی در حال نابودی در ترکیه است ما می توانیم راه هایی برای احیای آن پیدا کنیم.»

کد خبر 24294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha