تشکیل فراکسیون جدید نمایندگان کُرد با دیدگاه متفاوتی درباره حقوق کارمندان و نفت

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک نماینده مستقل کُرد در مجلس عراق اعلام کرد یک فراکسیون پارلمانی جدید تشکیل شده است که دیدگاه متفاوتی درباره حقوق کارمندان و نفت دارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از عین العراق نیوز، "ریبوار کریم" در این باره گفت: فراکسیون جدید، از 15 نماینده کرد تشکیل شده است و انتظار می رود دیگری از شمار نمایندگان کرد از سایر فراکسیون ها به آن بپیوندند. این فراکسیون، درباره موضوع حقوق، نفت و کل روابط بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق دیدگاه متفاوتی دارد.

این نماینده کرد افزود: حقوق کارمندان اقلیم کردستان، نباید تحت هیچ شرایطی به ابزاری برای اختلاف و جدل بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان تبدیل شود. به همین دلیل، خواستار پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان به صورت مستقیم از سوی دولت مرکزی شده ایم و در این زمینه امضا جمع آوری کرده ایم.

ریبوار کریم افزود: نباید به دلیل اختلافات سیاسی، شهروندان را مجازات کرد. هزینه بسیاری از این اختلافات را باید شهروندان ساده اقلیم کردستان بپردازند. این در حالی است که در صورت توافق بین اربیل و بغداد، توافق مذکور با سران اقلیم کردستان و احزاب حاکم خواهد بود و در صورتی که اختلافی به وجود بیاید این شهروندان اقلیم هستند که مجازات می شوند نه سران اقلیم یا احزاب حاکم. بنابراین، ما در فراکسیون جدید، برای حقوق شهروندان تلاش می کنیم نه حقوق احزاب.

کد خبر 2432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha