شکنجه و گرسنگی دادن به زندانی سیاسی کُرد در زندان ایغدیر

سرویس ترکیه - هوگر باتو زندانی سیاسی کرد به دلیل مقاومت در برابر بازرسی بدنی برهنه در زندان امنیتی ایغدیر مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفت.

به گزارش کردپرس، هوگر باتو زندانی سیاسی کُرد به دلیل مقاومت در برابر بازرسی بدنی برهنه مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به نوشته مزوپوتامیا، باتو زندانی سیاسی کرد اهل ماردین که به دلیل پرونده درگیری های نصیبین در زندان امنیتی عالی دیاربکر به سر می برد، با دستور قضائی به زندان امنیتی ایغدیر منتقل شد. او پس از انتقال مورد بازرسی بدنی برهنه قرار گرفت. باتو به دلیل مقاومت در برابر بازرسی بدنی برهنه که از جهت قانونی ممنوع است، مورد ضرب و شتم شدید از سوی گارد زندان قرار گرفت. آنها بدن باتو را روی زمین کشیدند و به سلول انفرادی منتقل کردند. مأموران زندان همچنین برای مدتی طولانی به باتو غذا ندادند.

مادر هوگر باتو به دلیل بی خبری از وضعیت پسر خود به فعالان حقوق بشر مراجعه کرد و از آنها کمک خواست. پس از این باتو در تماس با خانواده اش اعلام کرد که در زندان مورد ضرب و شتم و شکنجه و گرسنگی در سلول انفرادی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است تنها در طی یک ماه گذشته 7 زندانی سیاسی کرد به شکل های مختلف در زندان های ترکیه جان باختند. بیشتر این زندانیان مدت ها در سلول انفرادی نگه داشته می شدند و جسد آنها نیز در سلول انفرادی پیدا شده بود.

کد خبر 24346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha