رابطه ای بین عامل حمله به HDP با سازمان های تروریستی سوریه وجود ندارد

سرویس ترکیه - دادستان پرونده حمله به HDP و قتل عضو جوان این حزب، وجود رابطه بین قاتل پرونده و سازمان های نظامی تروریستی را رد کرد.

به گزارش کردپرس، اولین جلسه رسیدگی به پرونده حمله به ساختمان استانی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و قتل دنیز پویراز در ششمین دادگاه کیفری عالی ازمیر برگزار شد. دادستان پرونده اعلام کرد که رابطه ای بین عامل حمله به HDP با سازمان های تروریستی و نظامی وجود ندارد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، در این جلسه دادگاه به کلیات پرونده و ماجرای قتل پرداخته شد. با وجوداین که شاکیان خصوصی و وکلای آنها همچنین اعضای HDP خواستار بررسی رابطه اونور گنجر عامل حمله مسلحانه به سختمان HDP با سازمان های تروریستی داخل ترکیه و سوریه شده بودند، با این همه دادستان پرونده اعلام کرد که هیچ رابطه ای بین اونور گنجر و سازمان های تروریستی یافت نشده است.

پیشتر اعضای HDP بارها اعلام کرده اند که تصاویر موجود در صفحات اجتماعی گنجر را در سوریه به عنوان سندی بر آموزش نظامی این فرد در سوریه می دانند. اما دادستان اعلام کرد که داشتن تصویر های نظامی در سوریه دلیل بر رابطه فرد با سازمان های تروریستی و نظامی نیست.

هیأت حاکمه بدون شنیدن نظر وکلای پرونده تصمیم گرفت تا ادامه این جلسه را به 24 ژانویه موکول کند. این تصمیم با اعتراض اعضای HDP مواجه شد. همچنین اعضای HDP از برخورد ملایمت آمیز هیأت حاکمه و نیروهای پلیس با اونور گنجر خشمگین شده و از دادگاه تقاضا کردند تا مانند یک قاتل با فرد مورد نظر برخورد شود.

کد خبر 24350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha