نماینده عراقی از شهروندان این کشور خواست به اقلیم کردستان سفر نکنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق از شهروندان عراقی خواست با توجه بە واقعه تعرض به گردشگران عرب در اربیل، به اقلیم کردستان سفر نکنند.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، عالیه نصیف با اشاره به واقعه اخیر تعرض به گردشگران عرب در میانه جشن های آغاز سال نو میلادی در اربیل، چنین اقداماتی را نشانه نادانی و بربریت خوانده و تاکید فقدان کسانی که از حمله افرادی که وی مجرم خوانده به مردم جلوگیری نمی کنند، عامل حملاتی این چنینی است.

نماینده مجلس عراق افزوده گردشگرانی که در اربیل مورد حمله قرار گرفتند، شهروندان عادی بوده و رهبران سیاسی نیستند.

عالیه نصیف خاطرنشان ساخته که اگر افرادی در بغداد به شهروندان کرد حمله کنند مردم مانع از آنان شده و از کردها دفاع می کنند و رسم میهمان نوازی را به جای می آورند.

همچنین تاکید کرده که با توجه به اینکه استانداری اربیل از دستگیری عاملان این حمله خبر داده، باید گردشگرانی که مورد حمله قرار گرفته اند حق شکایت از آنان را داشته باشند و متهمین نیز به دادگاه بغداد تحویل داده شوند.

وی از شهروندان دیگر استان های عراق درخواست کرده و به جز برای انجام امور ضروری خود به اقلیم کردستان سفر نکنند.

لازم به ذکر است در شب آغاز سال نو میلادی جشن و آتش بازی هایی در خیابان های اربیل مرکز اقلیم کردستان با حضور شماری از شهروندان و نیز گردشگران عرب از دیگر مناطق عراق به اقلیم آمده بودند، برگزار شد؛ اما در میانه این تجمعات تعدادی از شهروندان شرکت کننده در خیابان های اصلی اربیل به خودروهای حامل گردشگران عرب از بغداد و دیگر مناطق عراق حمله کرده و از جمله به سوی یک اتوبوس حمله و به حضور گردشگران عرب اعتراض کردند.

پس از این واقعه استانداری اربیل، با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن چنین اقداماتی اعلام کرد که 11 تن در این رابطه دستگیر شده اند.

مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان نیز واقعه تعرض به گرشگران عرب در اربیل را به شدت محکوم کرد و آن را در تناقض با اصول و ارزش های اخلاقی جامعه اقلیم دانست.

کد خبر 2439

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha