تصویب ۷۶ مصوبه برای محرومیت زدایی از چهره چالدران

سرویس آذربايجان غربى- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تصویب ۷۶ مصوبه در نخستین سفر شهرستانی به چالدران گفت: این مصوبات برای توسعه، آبادانی و محرومیت زدایی این منطقه محروم به تصویب رسیده و کار اجرای آنها باید به سرعت آغاز شود.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان بیان کرد: این مصوبات در بخش های عمرانی، اقتصادی و زیرساختی بوده که به همت همه دستگاه ها عملیاتی خواهد شد.

او اضافه کرد: هدف از این سفرها در واقع آگاهی و اشراف نسبی، نسبت به پتانسیل‌ها و توانمندی‌ها و ظرفیتهای شهرستان هاست و ازطرفی هم در جریان فعالیت مدیریتی و اداری، عمرانی و اقتصادی شهرستان قرار می گیریم.

معتمدیان با اشاره انتخاب شهرستان چالدران برای اولین مقصد سفر به عنوان یکی از شهرستانهای مهم و استراتژیک استان گفت: این شهرستان با داشتن ۱۴۴ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، با توجه به عقب افتادگی شاخص‌ها بود که امیدواریم با انسجام و تعامل دستگاههای مختلف بتوانیم شاهد جهش در ارتقای این شاخص ها باشیم.

معتمدیان بیان کرد: پیش از حضور در شهرستان ها، تعدادی از مدیران ستادی استانداری در منطقه حضور پیدا می کنند و از نزدیک مسائل و مشکلات و پیشنهادات در جهت توسعه شهرستان جمع بندی می شود.

او اظهار کرد: تمامی جمع بندی ها به عنوان پیش مصوبه در معاونت‌های ستادی استانداری مورد کار کارشناسی قرار می گیرد و تبدیل به برنامه می شود و زمان سفر هم با حضور مدیران شهرستانی و مدیران ارشد استانی و نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار می دهیم و به مصوبه تبدیل می کنیم.

به گزارش کردپرس، شهرستان مرزی چالدران علیرغم جاذبه های گردشگری جهانی، معادن غنی، ظرفیت های دامداری و مناظر بکر طبیعی کوه های آرارات و امکان توسعه اقتصادی با وجود دارا بودن یک چهارم مرز ایران با ترکیه، در محرومیت کامل است و هیچ بازارچه و معبر مرزی ندارد. این شهرستان با نرخ منفی جمعیت روبه است و تعدادی از روستاهای آن خالی از سکنه شده اند/.

کد خبر 24422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha