راه اندازی دومین دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان سردشت

سرویس آذربايجان غربى- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: دستگاه اکسیژن ساز دوم بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان راه اندازی می شود که ساختمان آن از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

به گزارش کردپرس، داوود آتشی در جمع خبرنگاران افزود: در راستای تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران بستری در بخش‌های مختلف بیمارستان به ویژه بیماران کووید - ۱۹ و با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین عرصه سلامت شهرستان این دستگاه راه اندازی خواهد شد.

او بیان کرد: ساختمان این اکسیژن ساز در ضلع شرقی حیاط بیمارستان در مساحت ۵۰ متر مربع در حال احداث است که برای آن از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی استان ۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

آتشی اضافه کرد: در این ساختمان یک دستگاه اکسیژن ساز به ظرفیت ۶۰۰ لیتر در ساعت مستقر ، نصب و راه اندازی خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: دستگاه اکسیژن ساز دوم با ظرفیت ۶۰۰ لیتر به ارزش پنج میلیارد ریال از محل دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده که طی روزهای آینده به بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان ارسال خواهد شد.

او اظهار کرد: ساختمان اکسیژن ساز نخست در مساحتی به متراژ ۳۰ متر مربع و ظرفیت ۳۰۰ لیتر در ساعت جوابگوی نیاز بیمارستان نبود که اقدام به تهیه و راه‌اندازی دستگاه اکسیژن ساز دوم گرفته شد.

گفتنی است؛ تامین نیروی انسانی متخصص و پیراپزشک، تامین تجهیزات مورد نیاز اعمال جراحی اتاق عمل و بخشهای بستری و پاراکلینیکی و تامین اعتبارات لازم جهت احداث ساختمانهای MRI ، دیالیز ، سی تی اسکن ، اکسیژن ساز و پد اورژانس هلی کوپتر را بخشی از مطالبات مرکز درمانی شهرستان سردشت است.

کد خبر 24425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha