دیدار مادر و پسر تهرانی پس از ۳۴ سال در  بدره ایلام

سرویس ایلام - سید ابوالفضل حسنی اهل تهران در سال ۱۳۶۶ و ۳۴ سال پیش در گرماگرم جنگ ایران و عراق در منطقه عملیاتی نهر عنبر شهرستان دهلران ایلام در عملیات مسلم بن عقیل به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری کردپرس،پیکر این شهید بخاطر اینکه در خاک کشور عراق به صورت ناشناس دفن شده بود سالها بعد در عملیات‌های تفحص شهدا به صورت ناشناس شناسایی و در سال ۹۷ به عنوان شهید گمنام در یادمانی در پارک شهید آل اسحاق بدره به خاک سپرده شد.

مزار این شهید سالهای جنگ در این چند سال همچنان گمنام و ناشناخته بود تا اینکه چندی پیش و در پی انجام آزمایش دی.ان.ای، خانواده اش شناسایی شدند و مشخص شد نام این شهید گرانقدر سید ابوالفضل حسنی و اهل تهران است.

به دنبال این رویداد و پس از آنکه سنگ قبر این شهید بر مزارش گذاشته شد خانواده و بستگان این شهید و از جمله مادر و خواهرش با استقبال باشکوه مردم شهرستان بدره به این شهرستان سفر و مراسم ویژه‌ای با حضور مسئولان استانی در این زمینه برگزار شد.

سردار، شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع)استان در این مراسم و در تجلیل از استقبال باشکوه مردم بدره از خانواده شهید حسنی گفت: چه زیبا بود صحنه های دلربایی که شما مردم بدره در استقبال از خانواده‌ شهید حسنی خلق کردید. در واقع شما دو حماسه خلق کردید یکی آن روزی که غریبانه این امانت را تحویل گرفتید، و یکی امروز که قهرمانانه این امانت را تحویل دادید.

در مراسم بزرگداشت این شهید آنچه که بیش از همه نمایان بود حضور مادر سالخورده این شهید بر روی ویلچر و با قامتی خمیده بود. شاید ۳۴ سال دوری مادر از فرزند و بی خبری از وی دیگر توان ایستادن از این مادر شهید را از وی گرفته بود.

کد خبر 24449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha