قطع زنجیره کامل کرونا مستلزم پوشش همگانی واکسیناسیون است

سرویس کردستان - فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان قطع زنجیره کامل کرونا را مستلزم پوشش همگانی واکسیناسیون عنوان کرد و گفت: از شهروندان تقاضا داریم با تکمیل فرایند واکسیناسیون یاریگر کادر بهداشت و درمان باشند.

به گزارش کرد پرس، سردار سیدصادق حسینی در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» که در بیمارستان بعثت سنندج برگزار شد، با بیان اینکه رشادت‌های شهید سلیمانی قابل بیان نیست، در وصف سردار دل‌ها گفت: شهید سلیمانی مردی از تبار انصار رسول الله و از تبار پاکان و خوبان با مجاهدت در راه حق و حقیقت برای دفاع از اسلام مرزی را نمی‌شناخت آنگونه که جهاد عظیمی را در دوران دفاع مقدس برای دفاع از کشور در مقابل تجاوز دشمنان این سرزمین شروع کرد و ادامه این مسیر جهادی را تا سال ۹۸ با طی بحران‌ها و حوادث مختلف ادامه داد.

وی شهید سلیمانی را انسانی وارسته، کامل، مجاهد، شجاع و مدیری جهادی نام برد و افزود: مردمان این مرز و بوم قدردان دلاور مردی‌های شهید مبارزی هستند که فقط در سپاه و جنگ رزمندگان خلاصه نمی‌شود چرا که این شهید والامقام با ارتباطات گسترده با افراد مختلف در طراحی و اجرای برنامه‌های نظامی یکی از نخبگان سپاه بود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار کرد: سردار سلیمانی در لبنان، سوریه، یمن و عراق به عنوان محور مقاومت شناخته شده بود چون شبانه روز شجاعانه و خستگی ناپذیر در حال آزادسازی منطقه بود و امروز در آسیا، آفریقا و اروپا از وی به عنوان فرد برجسته نظامی به نیکی یاد می‌کنند.

سردار حسینی در بخش دیگری از سخنان خود امنیت و سلامت را دو مولفه مهم برشمرد و ادامه داد: مدافعان سلامت در پاندمی کرونا برای تأمین و تضمین سلامتی مردم با ایثار، مقاومت و از خودگذشتگی تا امروز مقابله و جهت پیشگیری و درمان بیماران از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

وی قطع زنجیره کامل کرونا را مستلزم پوشش همگانی واکسیناسیون عنوان کرد و یادآور شد: از شهروندان تقاضا داریم با تکمیل فرایند واکسیناسیون و دریافت سه دُز کامل واکسن خود و دیگران را در مقابل خطرات این ویروس ایمن سازند و یاریگر کادر بهداشت و درمان باشند تا مردم به زندگی عادی خود برگردند.

رئیس بیمارستان بعثت سنندج نیز در این مراسم با گرامیداشت ایام دهه بصیرت و تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سردار مجاهد اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: همه ما در دی ماه‌های 4 دهه گذشته از تاریخ انقلاب اسلامی شاهد حوادث تلخ و شیرینی از جمله نهم دی ماه ۸۸، روز بصیرت، آبی بر آتش فتنه، روزی برای وحدت ملی در ایران و حادثه تلخ شهادت شهید سلیمانی با اقدام آمریکا و هم پیمانانش در ۱۳ دی ماه ۹۸، بوده‌ایم.

برهان مرادویسی با بیان اینکه مردمی بودن شهید سلیمانی از جمله مشخصه اصلی این شهید بزرگوار و مایه افتخار همه ماست، گفت: وی یک دیپلمات نظامی به تمام معنا و بدون تشریفات و عامل مهمی برای صلح و ثبات در منطقه بود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در وصف شهید سلیمانی، اظهار کرد: ایشان یک فرد نیست بلکه یک مکتب است و باید بر اساس آن قضاوت شود.

رئیس بیمارستان بعثت سنندج با بیان اینکه ۳۵۰ عضو کانون شهید رستم پور بیمارستان بعثت با حضور در اردوهای جهادی با خدمت به اقشار مختلف از جمله ویزیت رایگان کودکان و زنان به محرومیت زدایی در سطح استان پرداخته‌اند، افزود: همواره نیروهای ما در طرح شهید سلیمانی، آمادگی لازم را جهت بیماریابی، درمان و پوشش کامل واکسیناسیون تا قطع کامل بیماری کرونا را دارند، امیدواریم شاهد بهبود وضعیت سلامتی جامعه باشیم.

مرادویسی به اقدامات طرح شهید سلیمانی با همت بسیج، دانشگاه علوم پزشکی و نیروهای امدادی هلال احمر اشاره کرد و ادامه داد: با ورود این ارگان‌ها، بیماریابی خانه به خانه و روزانه تزریق یک میلیون دُز واکسن در کشور توقف پیک پنجم کرونا را منجر شد، لذا امیدواریم با ادامه روند پوشش کامل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پیک ششم را تجربه نکنیم.

کد خبر 24517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha