از افزایش قیمت تخم مرغ تا توزیع اینترنتی!

سرویس آذربایجان غربی- در پی افزایش قیمت تخم مرغ در آذربایجان غربی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان می گوید: جهت تعدیل و ثبات قیمت تخم مرغ علاوه بر توزیع مباشران استان، سازمان تعاون روستایی هم مشارکت می کند.

به گزارش کردپرس، این روزها افزایش قیمت تخم مرغ و قیمت های سلیقه ایی، بازار این کالا در آذربایجان غربی را چالشی کرده است و فروش تخم مرغ، در کنار دیگر اقلام اساسی و مورد نیاز مردم از طریق تعاون روستایی استان با مشارکت فروشگاه های اینترنتی به صورت اینترنتی توزیع می شود!

این افزایش قیمت، پس از آن رخ داد که اخباری مبنی بر حذف یارانه ۴۲۰۰ تومانی برای خوراک دام و طیور از ابتدای دی ماه منتشر شد. هر چند هنوز یارانه ارزی واردات خوراک دام و طیور حذف نشده، اما در حال حاضر قیمت این کالای پروتئینی از سوی مرغداران افزایش یافته و پیش بینی می شود در صورت حذف کامل یارانه واردات خوراک طیور، قیمت تخم مرغ تا ٦ برابر هم افزایش پیدا کند.

اینکه وزارت جهاد کشاورزی در دی ماه می خواهد نهاده های دامی به مرغدار دهد یا خیر؛ هنوز مشخص نیست و اتحادیه داران مرغ تخم گذار نیز منتظر اقدام دولت است؛ آنها معقتد اند؛ در صورتی که دولت نهاده های دامی را به مرغداران بدهد، قیمت تخم مرغ نیز به نرخ قبلی خود برمی گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی دراین باره می گوید: جهت تعدیل و ثبات قیمت تخم مرغ علاوه بر توزیع مباشران استان سازمان تعاون روستایی هم مشارکت می کند.

اکبر کرامتی اضافه می کند: صیانت از سفره مردم و آرامش در تأمین و تدارک کالاهای اساسی روزانه باید در اولویت قرار گیرد از این رو کلیه امکانات ساختمانی و انبارهای دولتی و اماکن مورد نظر جهت ذخیره سازی اقلام پر مصرف در اختیار مدیریت پشتیبانی امور دام سازمان قرار گیرد.

او با بیان اینکه ۳۳ اکیپ نظارت و بازرسی بصورت شبانه روزی در حال رصد و پایش بازار استان هستند، گفت: تعاون روستایی استان با مشارکت فروشگاه های اینترنتی در توزیع نامحدود اینترنتی اقلام برنج، روغن، شکر،تخم مرغ اقدام می کند.

او ادامه داد: همچنین خرید تضمینی مازاد تولید کالاهای اساسی و استراتژیک از جمله گوشت مرغ وگوشت قرمز، برای حمایت از تولیدکنندگان، جلوگیری از نوسان‌های شدید قیمت محصولات، ایجاد تعادل در نظام تولید و تنظیم بازار و جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان باید در دستور کار شرکت پشتیبانی امور دام قرار گیرد.

رییس جهاد کشاوری اضافه کرد: بیش از ۳۸۰ هزار نفر از جمعیت استان عضو شبکه های تعاون روستایی هستند که باید از ظرفیت مباشرین برای توزیع هوشمند کالاهای اساسی و تسهیل در امر تعدیل نوسان قیمت ها در بازار انجام گیرد.

او تاکید کرد: برای ایجاد ارامش در بازار ، باید با احتکار کنندگان کالاهای اساسی و متخلفین در این زمینه برخورد قانونی انجام گیرد و اصناف مکلف به درج قیمت و صدور فاکتور به مشتریان و نیز ارائه فاکتور خرید به بازرسان برای کنترل قیمت ها هستند و در غیر این صورت تحت عنوان واحد متخلف به مراجع قضایی و نظارتی معرفی خواهند شد.

گفتنی است؛ در چند روز اخیر افزایش قیمت تخم‌مرغ در آذربایجان‌غربی و فروش با قیمت های سلیقه ایی از نابه سامانی بازار حکایت دارند.

کد خبر 24526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha