تلاش چارچوب هماهنگی احزاب شیعه عراق برای بازگشت جریان صدر به ائتلاف بزرگ شیعیان

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک منبع در چارچوب هماهنگی احزاب شیعه عراق مدعی شد فشارهای سیاسی بر رهبر جریان صدر عراق برای بازگشت این جریان به ائتلاف شیعیان و تشکیل دولت آتی در چریان است و این گروه‌ها برای تشکیل بزرگترین فراکسیون مجلس با مشارکت همه جریانات تلاش می‌کنند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، این منبع گفت: نشست قریب الوقوعی میان رهبران این گروه‌ها با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق برگزار نخواهد شد و نشست‌های دیگری نیز در مقر اقامت صدر در نجف برگزار نمی‌شود و نشست‌های آتی رهبران گروه‌های هماهنگی شیعیان با تمام گروه‌های سیاسی در بغداد خواهد بود.

منبع مذکور در چارچوب هماهنگی جریانات شیعه که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: فشارهای سیاسی بر مقتدی صدر برای بازگشت به ائتلاف شیعیان و عدم خروج مجدد از آن وجود دارد. مقتدی صدر دو گزینه پیش رو دارد. یکی مشارکت در دولت توافق ملی یا پیوستن به مخالفان سیاسی در داخل پارلمان.

این منبع تأکید کرد: گروه‌های هماهنگی شیعیان تصمیم قطعی خود را گرفته‌اند و می‌خواهند فراکسیون اکثریت را با مشارکت تمام گروه‌های سیاسی شیعه، سنی و کرد برای تشکیل دولت توافق ملی تشکیل دهند.

یادآور می شود هیأتی از چارچوب هماهنگی جریانات شیعه عراق به رهبری هادی عامری رهبر ائتلاف فتح روز چهارشنبه با مقتدی صدر رهبر جریان صدر در منزلش در حنانه نجف دیدار و درباره تشکیل دولت آتی این کشور گفتگو کرد.

کد خبر 24538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha