شناسایی اراضی نواحی منفصل شهری برای احداث فضاهای ورزشی

سرویس کردستان – شهردار سنندج گفت: شناسایی اراضی نواحی منفصل شهری و مناطق حاشیه ای جهت احداث فضاهای ورزشی و تفریحی در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

به گزارش کرد پرس، سیدانور رشیدی در جلسه شناسایی اراضی واقع در نواحی منفصل شهری که با حضور دستگاه هایی نظیر راه و شهرسازی، ورزش و جوانان و فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه کمبود زمین یکی از مشکلات اصلی در راستای احداث اماکن تفریحی و ورزشی است، گفت: در راستای توسعه اماکن تفریحی و ورزشی و افزایش نشاط و شادابی میان شهروندان اراضی واقع در نواحی منفصل شهری نایسر، ننله و حسن آباد و همچنین مناطق حاشیه ای سطح شهر شناسایی و پس از توافق با مالکان حقیقی و حقوقی برنامه ریزی لازم جهت احداث فضای سبز و اماکن تفریحی و ورزشی صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: یکی از عمده ترین مشکلاتی که شهرداری برای احداث فضای سبز و اماکن تفریحی ورزشی با آن مواجه است؛ کمبود زمین است.

شهردار سنندج افزود: بسیاری از زمین هایی که در سطح شهر وجود دارد یا جزو اراضی ملی و یا در تملک برخی دیگر از دستگاه های دولتی است.

رشیدی ادامه داد: فقز فضای سبز و نبود اماکن تفریحی و ورزشی در نواحی منفصل شهری و مناطق حاشیه ای سطح شهر یکی از نیازها و مطالبات ساکنان این نواحی از شهرداری است.

وی یادآور شد: بسیاری از اراضی دولتی بعضاً مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار گرفته و در آن ساخت و سازهای غیرمجاز صورت می گیرد و در مواردی هم باعث ایجاد آسیب های اجتماعی از جمله محلی برای تجمع معتادان و انباشت زباله و ... شده است که این خود مشکلاتی را به شهروندان به وجود آورده است.

شهردار سنندج بیان کرد: شهرداری به عنوان نهادی مردمی، در هر نقطه ای از سطح شهر که دستگاه های دولتی اراضی در اختیار دارند و حاضر به واگذاری باشند آمادگی دارد نسبت به احداث فضاهای سبز و احداث اماکن ورزشی و تفریحی اقدام کند.

رشیدی با بیان اینکه اولویت نخست ما در این خصوص تعامل با دستگاههای دولتی بوده و امیدواریم که این تعامل و همکاری دو سویه باشد، گفت: با هدف احداث مکان های تفریحی و ورزشی و همچنین احداث پارک های بزرگ در نواحی منفصل شهری ابتدا لکه های با کاربری فضای سبز توسط معاونت شهرسازی و معماری این شهرداری شناسایی و پس از رفع مشکل مالکیت برنامه ریزی لازم در خصوص احداث مکان های تفریحی و ورزشی صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: دستگاه هایی نظیر راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، منابع طبیعی و اوقاف شهرداری با رفع مشکل مالکیت زمین در مناطق حاشیه ای و نواحی منفصل شهری سطح شهر، شهرداری را در راستای احداث بوستانهای بزرگ تفریحی و ورزشی یاری کنند.

کد خبر 24591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha