توافق هیأت جریان صدر با رهبران حزب دمکرات کردستان، درباره چارچوب های کلی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان تأکید کرد دیدار بین هیأت مذاکره کننده جریان صدر و حزب دمکرات کردستان، مثبت بوده و یک توافق گسترده درباره چارچوب های کلی به دست آمده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه شبکه تلویزیونی دجله، محمد زنگنه در این باره گفت: قرار نگرفتن در جبهه یک جریان شیعه در مقابل سایر جریانات همان مذهب، موضع ثابت حزب دمکرات و عموم جریانات سیاسی کرد است و حزب دمکرات کردستان، منتظر حل اختلافات بین جریان صدر و چارچوب هماهنگی باقی خواهد ماند.

زنگنه افزود: احزاب کرد در چارچوب یک هیأت واحد و با خواسته های واحدی در بغداد حضور خواهند یافت و ما بر این باوریم که تصمیم گیری نهایی درباره ریاست جمهوری عراق، موضوعی است که فقط به کردها برمی گردد و به زودی تفاهماتی در این زمینه صورت خواهد گرفت و اتحادیه میهنی با عدم تمدید ریاست جمهوری برهم صالح و انتخاب شخصیت دیگری توسط این حزب موافقت کرده است.

عضو ارشد حزب دمکرات کردستان تصریح کرد: تشکیل دولت توافقی، به معنی سهم خواهی مذهبی و قومیتی نیست. بلکه به منزله تشکیل دولتی با مشارکت همگان است و ما با دو محور اصلی جریانات شیعه روابط نزدیکی داریم. اما ارتباط نزدیکی با جریانات مسلح نداریم و بر این باوریم که موضوع تشکیل ائتلاف، پس از برگزاری اولین جلسه مجلس نهایی خواهد شد.

کد خبر 24654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha