۱۱۵ عملیات نیروهای HSD علیه گروه‌های تروریستی در سال ۲۰۲۱

سرویس سوریه-نیروهای دموکراتیک سوریه نتیجه عملیات خود علیه گروه‌های تروریستی در سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد.

به گزارش کُردپرس، نیروهای سوریه دموکراتیک روز دوشنبه نتیجه عملیات‌های خود علیه "گروه های تروریستی" در تمام مناطق شمال و شرق سوریه را در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد و بر تعهد خود برای همکاری مشترک با ائتلاف بین المللی برای مبارزه با گروه دوعش تاکید نمود.

مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنها توانستند بسیاری از عملیات‌های تروریستی احتمالی و عملیات‌های تروریستی را در مراحل پایانی خنثی کنند و رشته‌ بسیاری از توطئه‌های تروریستی را قبل از اجرای عناصر داعش کشف و خنثی کنند.

در این بیانیه آمده است: عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه امسال در شرایطی با اهمیت بود که سرکردگان و عناصر داعش با سوء استفاده از مشغله‌های نیروهای HSD برای مقابله با حملات ترکیه به مناطق شمال شرق سوریه تلاش کردند تا این سازمان را دوباره احیا کنند.

بر اساس این بیانیه، طی یک سال گذشته، نیروهای سوریه دموکراتیک ۱۱۵ عملیات امنیتی را به صورت انفرادی و مشترک با نیروهای ائتلاف بین المللی انجام دادند.

در جریان این عملیات‌ها ۹۳ هسته تروریستی متلاشی شد و ۸۰۲ نفر از عناصر داعش، مظنونان و کسانی که به این سازمان کمک می کردند دستگیر شدند.

در این بیانیه آمده است که در جریان این عملیات‌ها ۸ تن از عناصر داعش کشته و ۸۷ دستگاه انفجاری و مواد منفجره کشف و خنثی شده است.

همچنین ۴۷ عملیات تروریستی در آخرین مراحل خنثی شده و ۱۶ نقشه تروریستی فاش شد که بارزترین آنها برنامه ریزی برای هجوم به زندان حسکه برای رهاسازی عناصر و سرکردگان داعش بود.

نیروهای سوریه دموکراتیک بر تعهد خود در کار مشترک با نیروهای ائتلاف بین المللی برای مبارزه با دولت اسلامی تاکید کردند و خواستار افزایش حمایت و کمک به این نیروها شدند به ویژه با توجه به ایجاد یک دادگاه بین المللی برای محاکمه جنگجویان داعشی که در زندان های شمال شرق سوریه هستند.

این‌ نیروها همچنین‌ بر خطر حملات ترکیه به مناطق شمال شرق سوریه که بر عملکرد نیروهای آنها در نبرد با داعش تأثیر می گذارد، تأکید کرد، زیرا گزارش هایی مبنی بر پناه دادن ترکیه به بسیاری از رهبران سازمان داعش در مناطق تحت کنترل خود در شمال سوریه وجود دارد.

کد خبر 24655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha