هدف دستگاه قضایی مقابله با ویلا سازی در اراضی کشاورزی است

سرویس آذربایجان غربی- رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در برخورد با تغییر کاربری اراضی، خانه باغ ها و انبارهایی که به برای نگهداری ادوات کشاورزی بکار می رود، مدنظر دستگاه قضایی استان نیست و هدف اصلی مقابله با ویلا سازی است.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی در حاشیه بازدید از جهاد کشاورزی استان افزود: دستگاه قضایی استان با استفاده از ظرفیت های قانونی و قضایی موجود، اقدامات حمایتی را به صورت میدانی و عملیاتی در بحث کشاورزی و حفاظت و از اراضی دنبال می کند و اصلی ترین راهبرد آن تلاش برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، زراعی و باغی است و می کوشد این اراضی به معنای واقعی برای آیندگان حفظ شوند و از تفکیک غیر متعارف اراضی و خرد شدن آنها که منجر به افت بهره وری و کیفیت محصولات می شود جلوگیری کند.

عتباتی افزود: تغییر کاربری اراضی یکی از مهمترین موضوعاتی است که در شورای حفظ حقوق بیت المال مطرح است و احکام متعددی در حوزه تغییر کاربری ها و ساخت و سازهای غیر مجاز در حوزه ویلا سازی که زمینهای کشاورزی را از حیز انتفاع ساقط می کند صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: در برخورد با تغییر کاربری اراضی، خانه باغ ها و انبارهایی که به برای نگهداری ادوات کشاورزی بکار می رود مدنظر دستگاه قضایی استان نیست و هدف اصلی مقابله با ویلا سازی است.

رئیس شورای قضایی استان تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم دستگاه قضایی استان در کمیته حمایت از سرمایه گذاری، حمایت و پشتیبانی از صنایع کشاورزی و تبدیلی است چرا که استان آذربایجان غربی استانی با محوریت محصولات کشاورزی و باغی و تولید میوه بوده و با توجه به نقش مهم صنایع پایین دستی و تبدیلی که در توسعه صنعت کشاورزی دارند، دستگاه قضایی تلاش کرده تا مشکلاتی که این واحدها و شرکتهای دانش بنیان با مجموعه بانکی، مجموعه های دولتی و اجرایی دارند را مرتفع و واحد های راکد و نیمه راکد را با استفاده از ظرفیت حمایتی خود به چرخه تولید بازگرداند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان گفت: مجموعه دستگاه قضایی حمایت کامل قضایی خود را از سیاستهایی که هم از ناحیه دولت و هم از ناحیه استاندار سختکوش استان که در راستای ارتقاء و خروجی محسوس برای اشتغال و تولید و جایگاه استان دارد را داشته باشد و به جد پیگیر است.

کد خبر 24673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha