برخورد قهری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی  کردستان با رسانه منتقد/ حذف از جلسه تشریح بودجه با چه توجیهی؟

سرویس کردستان- رییس سیاسی و سیاست کار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان امروز سه شنبه 14 دی ماه تصمیم گرفت، لایحه بودجه سال 1401 را با برش بودجه استان، در جمع اصحاب رسانه تشریح کند.اما نکته حائز اهمیت در این باره، حذف رسانه منتقد از این جلسه توسط این سازمان و لابد با دستور رییس آن است.

کرد پرس- سئوال مهمی که در این حوزه قابل طرح است اینکه مگر جناب رییس سیاسی این سازمان اقتصادی چه می خواست بگوید غیر از توضیحات و تعریفاتی که در این سال ها به صورت روال معمول انجام داده است که جرات نکرده است اجازه حضور رسانه منتقد در این جلسه را بدهد؟

مدیر مدعی تئوریسین توسعه بودن، مگر نمی داند یکی از پایه های اساسی توسعه در هر منطقه ای شفافیت است. پس چگونه است در یک برخورد قهری که بیشتر از روی کینه و عداوت شخصی است - چرا که برخی انتقادهای این رسانه به برخی هم حزبی های ایشان برخورده است- رسانه منتقد را از حضور در چنین جلسه روتینی منع می کند؟ این برخورد ایشان با کدام معیار دموکراسی و آزادی بیان که خود و هم باندی هایشان داعیه آن را دارند، همخوان است؟

گناه رسانه منتقد چیست که رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به مدت دو سال «مامور به خدمت» این نهاد مهم را اداره کرده و ماه ها هم به صورت پروازی به مدیریت خود ادامه داده است؟ گناه رسانه منتقد تنها این بوده است که این مورد را رسانه ای کرده و از مسئولان امر برای بررسی موضوع و نجات جان بیماران کمک خواسته است.

گناه رسانه منتقد چیست که فرماندار مورد حمایت آقای رییس نتوانسته است مریوان را اداره کند؟ آیا ما باید به خاطر بر نخوردن به رییس محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، از ناکارآمدی در مریوان انتفاد نمی کردیم؟

وقتی رسانه منتقد در این سال ها مدام فریاد زده است که گماردن یک شخص سیاسی بر مصدر سازمان برنامه و بودجه خطا است این روزها را در آن می دیده است.

گناه این رسانه این بوده است که در جریان انتصاب غیر قانونی معاون هماهنگی برنامه و بودجه این سازمان، به این انتصاب سیاسی اعتراض کرد و پرسید که چرا رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در حالی بر اساس بخشنامه دولت هر گونه جابجایی مدیران ممنوع شده بود، دست به تغییر این معاونت مهم در وقت اضافه زده است.

این کار رسانه است که پرسشگری کند و راهکار آن پاسخ دادن به این پرسشگری است، البته اگر جوابی وجود داشته باشد. اما ظاهرا سیاسیونی که به بودن در محافل چند نفره عادت کرده اند، راه کینه ورزی و حذف را بیشتر ترجیح می دهند.

آقایانی که در همان روزهای اولیه پیروزی دولت تدبیر تا آبدارچی های ادارات استانها را هم جارو کشی کردند و معتقد بودند که «دولت خودمان» است؛ هیچ کس غیر هم باندی خودمان نباید در بدنه مدیریت‌ها باقی بماند و در جریان انتخابات۹۶ از بکار گیری هیچ ادبیات سخیفی علیه همین رئیس دولت فعلی دریغ نکردند، اکنون خود را در چنین جایگاهی می بینند که منتقدان را هم حذف کنند.

باید مدیر سیاسی، برنامه ریزی اقتصادی، فتوایی برای این نظریه «بقاء بر میت دولت ها » صادر کند تا ماندنشان در دولت غیر همسو با تفکرات مشارکتی‌های افراطی، مباح گردد.

کد خبر 24686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha