اتمام قطعه 5 بزرگراه کرمانشاه – میاندوآب نیازمند 50 میلیارد تومان اعتبار است

سرویس کردستان - مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: قطعه 5 بزرگراه کرمانشاه - میاندواب از پیشرفتی بالغ بر 90 درصد برخوردار بوده و اتمام آن نیازمند 50 میلیارد تومان دیگر اعتبار است.

به گزارش کرد پرس، عرفان مرادی در جریان بازدید از پروژه های راه سازی فعال سطح استان، در جمع خبرنگاران گفت: حدود 320 کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در حوزه استان کردستان واقع شده و 155 کیلومتر از کل پروژه به اتمام رسیده و مورد استفاده است.

وی اظهار کرد: یکی از قطعات این کریدور، قطعه شماره پنج به طول 49 کیلومتر بوده که 45 کیلومتر از آن زیر بار ترافیک رفته و در مجموع هم اکنون از پیشرفت 90 درصدی برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: قطعه شماره پنج که حد فاصل سنندج – دیواندره واقع شده از جمله قطعات مهم این کریدور است که در صورت اتمام و بهره برداری کامل از آن تاثیر بسزایی در بهبود شرایط ترافیکی و حمل و نقل جاده ای استان دارد و ایمنی تردد در مسیر مورد نظر که از جمله مسیر ها ی پرتصادف بوده ارتقا خواهد یافت.

مرادی با اشاره به هزینه کرد حدود 120 میلیارد تومان برای ساخت این قطعه، بیان کرد: از این مبلغ 85 میلیارد تخصیص داده شد و اتمام پروژه نیاز به ٥٠ میلیارد تومان اعتبار (برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و اتمام عملیات اجرایی) دارد که امیدواریم با تامین به موقع آن در سال 1401 شاهد بهره برداری کامل از این قطعه مهم باشیم.

کد خبر 24726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha