دومین جشنواره فرامرزی مطبوعات و پایگاه های خبری اسفندماه برگزار می شود

سرویس کرمانشاه _ .دبیر اجرایی دومین جشنواره فرامرزی مطبوعات و پایگاه های خبری از برگزاری دومین جشنواره فرامرزی مطبوعات و پایگاه های خبری به میزبانی کرمانشاه با حضور شرکت کنندگانی از استان های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، ایلام، خوزستان، کرمانشاه، استان های شرقی کشور ترکیه و کشور عراق در اسفند ماه سال جاری خبر

به گزارش کردپرس؛ وحید نیشابوری «دبیر اجرایی دومین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری‌ها» در این نشست خبری گفت: پوستر و شعار این جشنواره به مسابقه گذاشته شد که بعد از اعلام فراخوان ۲۰ اثر در بخش پوستر به دبیرخانه ارسال شد و هیأت داوران اثر ارسالی خانمها «حسین خانی» را به عنوان رتبه سوم پوستر و از بین ۱۷ شعار ارسالی هم شعار « پروا بهرامی» به عنوان شعار برتر انتخاب شد.

نیشابوری؛ شعار دومین جشنواره فرامرزی مطبوعات و خبرگزاری ها را رسانه‌های مرزی، تعاملات فرامرزی و ثبات منطقه‌ای عنوان کردو افزود: برگزاری این جشنواره متعلق به خانه مطبوعات و اداره ارشاد نیست، برگزاری جشنواره و با این گستره کار بسیار بزرگی است که به تنهایی از توان ما خارج است، همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این جشنواره الزامی است ما را یاری کنند.

نیشابوری در ادامه گفت: بر اساس فراخوانی که تهیه و منتشر می شود دومین جشنواره فرامرزی مطبوعات و پایگاه های خبری در بخش مقاله، سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، گفت و گو و مصاحبه، تیتر، طنز، صفحه آرایی، عکس، طرح و کاریکاتور برگزار می‌شود.

بهرام فاضلی زاد «مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه» اعتبار در نظر گرفته شده برای این جشنواره را ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد که مربوط به سال ۹۸ می باشد که در اختیار خانه مطبوعات قرار گرفته و با توجه به تورم و دعوت از مهمانان خارجی و دیگر استانها کفاف برگزاری این جشنواره را نمی‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: استاندار کرمانشاه و هم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قول مساعد برای حمایت‌ از این جشنواره گرفته شده است.

فاضلی‌ زاد با اشاره به اینکه حضور حامی مالی در کنار این جشنواره بلامانع است، افزود: اداره ارشاد و خانه مطبوعات برگزار کننده این جشنواره هستند و این جشنواره متعلق به همه مردم است، همه لازم است برای هرچه بهتر برگزار کردن این جشنواره تلاش کنیم و در عین حال، برای جذب اسپانسر هم آمادگی کامل را داریم و از آنها استقبال می کنیم، فضا و امکانات تبلیغاتی مورد نیاز را نیز در اختیار آنها هم قرارخواهیم داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره فرامرزی مطبوعات و خبرگزاری ها در کرمانشاه خبرداد، که اگر این دوره از جشنواره را به نحو خوب و شایسته برگزار کنیم می‌توانیم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این تقاضا را داشته باشیم که جشنواره هر ساله در کرمانشاه برگزار شود.

به گفته فاضلی زاد، کرمانشاه از نظر موسیقی، تئاتر، هنرهای مفهومی و تجسمی، رمان، داستان، شعر و سایر حوزه ها در کشور جایگاه والایی دارد و اگر این مفاخر ما در استان دیگری بودند به نحو مطلوب معرفی و استان خود را برجسته می‌کردند، سعی ما نیز این است که از این ظرفیت و جشنواره استفاده کنیم تا قابلیت ها و ظرفیت های کرمانشاه را به همه معرفی کنیم.

فاضلی زاد گفت: اولین جشنواره فرامرزی مطبوعات و خبرگزاری‌ها به میزبانی ایلام برگزار و دومین جشنواره با گستره بیشتر به میزبانی کرمانشاه در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این جشنواره رسانه‌های استان‌های آذربایجان‌های غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، ایلام و خوزستان، رسانه‌های استان‌های عرب‌نشین و کردنشین عراق و استان‌های شرقی ترکیه نیز دعوت شده اند و سعی می شود حضوری برگزار شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اولین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری اینترنتی اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵در ایلام برگزار شده است.

وی افزود: استان ما دارای دو میلیون نفر جمعیت ۱۸۱ مجوز رسانه، ۸۵ رسانه مکتوب و ۹۶ پایگاه خبری صادر شده و در بین رسانه های مکتوب ۵۳ رسانه فعال هستند و به صورت مستمر منتشر می‌شوند.

لازم به ذکر است: در پایان این نشست خبری از پوستر دومین جشنواره فرامرزی مطبوعات و پایگاه های خبری رونمایی شد.

کد خبر 24766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha