تبرئه روزنامه نگاران کرد که خبر پرتاب دو شهروند را از بالگرد نظامی افشا کرده بودند

سرویس ترکیه - دادگاه ترکیه 5 خبرنگاری را که در افشای ماجرای پرتاب دو شهروند از بالگرد نظامی نقش داشتند، تبرئه کرد.

به گزارش کردپرس، روز گذشته دادگاه وان 5 خبرنگار کرد را که در انتشار و افشای خبر پرتاب دو شهروند غیر نظامی کردستان ترکیه، از بالگرد نظامی نقش داشتند، بی گناه شناخت و تبرئه کرد.

به نوشته مزوپوتامیا، عدنان بیلن، جمیل اوغور، و زینب دورگوت خبرنگار های این رسانه، همچنین نازان سالا روزنامه نگار آزاد، و شهربان آبی خبرنگار ژین نیوز، که پیش از این به تهیه گزارش از ماجرای پرتاب دو شهروند غیر نظامی از بالگرد نظامی و جان باختن یکی از آنها پرداخته بودند، به اتهام «عضویت در سازمان تروریستی و تبلیغ برای سازمان تروریستی» محاکمه شدند.

آنها در دفاعیات خود اعلام کردند که با هیچ سازمان غیر رسانه ای ارتباط ندارند و چیزی خلاف واقع و حاکی از تبلیغ برای سازمان های تروریستی در صفحات مجازی خود منتشر نکرده اند.

دادگاه پنجم کیفری وان پس از استماع دفاعیات متهمان و وکلای آنها حکم بر برائت این خبرنگارها از اتهامات وارده در این پرونده داد. با این حال نازان سالا روزنامه نگار آزاد به اتهام تبلیغ برای سازمان تروریستی به یک سال و سه ماه زندان محکوم شد. دلیل این موضوع نوشته شدن یک پست در توئیتر توسط رسانه ای دیگر در سال 2007 و تگ کردن نام سالا در زیر خبر مذکور اعلام شد.

لازم به ذکر است عدنان بیلن خبرنگار حوزه وان از کردستان سوریه پیش از این به دلیل اتهامات مطرح شده در همین پرونده مدتی را در زندان سپری کرده بود.

کد خبر 24840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha