حکومت ترکیه در صدد قهرمان و مقدس جلوه دادن سویلو است

سرویس ترکیه - نورالدین دمیرتاش عضو ارشد PKK در یادداشتی سلیمان سویلو را دشمن مردم کرد خواند و هشدار داد که حکومت ترکیه در صدد ساخت تصویری مقدس از او در کردستان ترکیه و سوریه است.

به گزارش کردپرس، نورالدین دمیرتاش عضو ارشد حزب کارگران کردستان (PKK) و برادر رئیس سابق و در بند حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در مقاله ای از سلیمان سویلو وزیر کشیور ترکیه به عنوان دشمن تاریخی کردها نام برد و گفت اگر مردم موضعی جدی در برابر او نگیرند، احتمال دارد تبلیغات حزب حاکم او را به عنوان فردی مقدس در تاریخ ثبت کند.

نور الدین دمیرتاش که در کنار مبارزه هر از گاهی مقاله ای در رسانه ها می نویسد، این بار در یادداشتی که در سایت خبری «سیاست آزاد نو» ( Yeni Özgür Politika) منتشر شد، با نگاه به سفر اخیر سلیمان سویلو به کردستان سوریه نوشت: «این سفر یکی از مهمترین تصاویری است که در جبهه کشتار کردها از سال 2021 به یادگار مانده است.»

او در این نوشته هشدار داد که اگر به موقع علیه سویلو به عنوان یک اشغالگر اقدامی صورت نپذیرد، معلوم نیست که در آینده به عنوان فردی قهرمان و مقدس در کتاب ها جای نگیرد. «اینگونه است که حکومت های اشغالگر مردم تحت اشغال را شیفته جلاد و دشمن خود کرده و این نگرش را در آنها نهادینه می کنند.»

دمیرتاش در ادامه با اشاره به تبلیغات حکومت ترکیه در شهرهای کردنشین ترکیه و سوریه نوشت: «تصور کنید که مدارسی به نام سیلمان سویلو در مرکز شهر آمد (دیاربکر) تأسیس شود. مساجدی به نا او ساخته شود، و تندیس ها و سردیس های او در میدان های شهرهای کردستان نصب شود. اگرچه احتمال چنین اتفاق عجیبی بعید به نظر می رسد اما برای مردمی که موضع روشنی در برابر خیانت و دشمنی نمی گیرند، ممکن است هر اتفاقی رخ دهد. به همین دلیل لازم است تا از جهت تاریخی درباره سلیمان سویلو روشنگری صورت پذیرد.»

عضو ارشد PKK در قسمت دیگری از یادداشت خود با اشاره به فشار های سیاسی و اقتصادی حکومت بر مردم کرد ترکیه نوشت: «ائتلاف AKP/MHP [حزب عدالت و توسعه/حزب حرکت ملی] با قامتی خمیده وارد سال 2022 شد. این حکومت از دلار ده گل دریافت کرده است. با این همه مسئله واقعی آه مردم کرد است که گریبانشان را رها نمی کند و معلوم نیست با این وضع تا کی دوام بیاورند.»

او از همه مردم خواست تا برای برچیده شدن حکومت AKP/MHP و ستم به کردها، در برابر حکومتی که دست به نسل کشی کردها می زند و همچنین مجریان این حکومت بایستند. دمیرتاش ابراز امیدواری کرد که در سال جدید ضربه ای تاریخی به نژادپرستی وارد شود و دوران جدیدی از مبارزه آغاز شود.

کد خبر 24847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha