ادعای به کارگیری اعضای PKK توسط اکرم امام اوغلو تهمتی واهی از سوی حکومت است

سرویس ترکیه - کمال قلیچدار اوغلو رئیس CHP حکومت ترکیه را متهم کرد که نمی تواند دستاوردهای اکرم امام اوغلو شهردار محبوب استانبول را تحمل کند. 

به گزارش کردپرس، کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در واکنش به ادعاهای اخیر درباره به کارگیری اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) در شهرداری استانبول از سوی اکرم امام اوغلو شهردار این کلانشهر، این ادعاها را تهمت هایی ناروا و ساختگی دانست و حکومت ترکیه را به عدم تحمل دستاوردهای شهردار استانبول متهم کرد.

به نوشته جمهوریت، قلیچدار اوغلو در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید شهرداری بیلیک دوزو در استانبول، با اشاره به فعالیت های اکرم امام اوغلو به عنوان شهردار این شهر، گفت: «کسانی هستند که نمی توانند دستاوردهای امام اوغلو را هضم کنند. من به شهردار هم گفته ام وظیفه حکومت ایجاد موانع بر سر راه ما، و وظیفه ما غلبه بر موانع است.»

رهبر اپوزیسیون ترکیه افزود: «این وظیفه ما است که کل شهر استانبول را بدون هیچ تمایز و تبعیضی بین مردمی با عقاید، باورها، قومیت، هویت و سبک زندگی در آغوش بگیریم. با مدیریت خوب استانبول، می توانیم نشان دهیم که چگونه می توان کل کشور را به طرزی بهینه و با ثبات، بدون ایجاد تبعیض بین مردم مدیریت کنیم.»

قلیچدار اوغلو با اشاره به انتخابات گذشته و میزان رأی بالاتر در دور دوم انتخابات شهردار استانبول، گفت: «من به آینده نگری مردم این کشور اعتماد دارم. مردم این کشور نمی توانند بی عدالتی را تحمل کنند. انسان در نهاد خود احساس عدالت دارد و نمی خواهد عدالت خدشه دار شود. به همین دلیل امام اوغلو در دور دوم انتخابات با اختلاف 13 هزار نفری با دور اول به 800 هزار رای دست یافت.»

لازم به ذکر است اخیرا پرونده ای قضائی علیه اکرم امام اوغلو شهردار جوان و محبوب استانبول به اتهام به کار گیری اعضای PKK در شهرداری تشکیل شده است و بازرسان وزارت کشور تمام پرونده های موجود در شهرداری را مورد بررسی قرار داده اند.

کد خبر 24858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha