لزوم توسعه گردشگری سلامت در چشمه های آبگرم دهلران

سرویس ایلام - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان دهلران بر لزوم توسعه گردشگری سلامت در این شهرستان با وجود چشمه‌های آب‌گرم تاکید کرد.

به‌ گزارش خبرگزاری کردپرس، عبدالمالک شنبه‌زاده در بازدید از جاذبه‌های گردشگری، آثار تاریخی، تأسیسات و مجتمع‌های گردشگری شهرستان دهلران عنوان کرد: چشمه‌های طبیعی آب‌گرم یکی از زیباترین و در عین حال اعجاب‌برانگیزترین جلوه‌های طبیعی شهرستان مرزی دهلران است که مقصدی زیبا و سحرانگیز برای گردشگران و بیماران بومی و غیربومی استان ایلام به شمار می‌رود.

وی افزود: خواص طبیعی و گوگردی آب‌گرم چشمه‌ها باعث شده که سالانه هزاران نفر از مناطق مختلف کشور برای آب‌تنی، چشمه‌های آب‌گرم دهلران را به عنوان مقصد گردشگری سلامت خود انتخاب کنند.

او گفت: گردشگران، طبیعت‌دوستان و بیماران دردهای مفصلی، روماتیسمی و افراد دارای عارضه‌های پوستی و جلدی همواره با آگاهی و اطلاع از خواص درمانی و دارویی مواد معدنی به ویژه گوگرد، چشمه‌های آب‌گرم دهلران را به عنوان پزشک طبیعت بهترین مکان برای درمان خود معرفی می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام عنوان کرد: بهسازی راه دسترسی چشمه قیر به طول ۴ کیلومتر شامل پل و ابنیه و تسطیح با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی در راستای تسهیل تردد گردشگران در حال انجام است.

شنبه‌زاده اجرای طرح را خواسته گردشگران، مردم و مسئولین دهلران و عشایر کوچ‌رو در منطقه دانست و افزود: اجرای این طرح از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ایلام در بخش توسعه و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری محسوب می‌شود.

او ادامه داد: چشمه قیر جوشان در فاصله هفت کیلومتری از شهر دهلران و در داخل منطقه نمونه گردشگری واقع شده است که از پدیده‌های نادر طبیعی در کشور محسوب شده و در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی ایلام بیان کرد: دهلران با وجود مناطق بکر گردشگری و برخورداری از طبیعت چشم‌نواز در فصل‌های مختلف سال، ظرفیت‌ بالقوه برای توسعه گردشگری به‌ویژه در بخش سلامت دارد که باید آن‌ها را بالفعل کرد.

کد خبر 24927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha