باید دانشگاه فرهنگیان به جایگاه واقعی خود برسد

سرویس کردستان - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: نباید محیط دانشگاهی را تنها به علم منحصر کرد چون تعاملات دانشجویی زمینه ساز رشد و تعالی جامعه است اگرچه کرونا آن را محدود کرده اما باید باز هم رونق گیرد.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام که در دانشگاه فرهنگیان کردستان در سنندج برگزار شد، گفت: تعاملات در دانشگاه‌ها با بین‌المللی شدن آنها افزایش یافته است و این مهم در دانشگاه فرهنگیان نیز باید مد نظر قرار گیرد، کرونا نباید مانعی برای تعاملات دانشجویی و همفکری آنان شود.

وی با بیان اینکه باید دانشگاه فرهنگیان به جایگاه واقعی خود برسد، افزود: اگر چه تا وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد اما با توجه به وضعیت فعلی، حرکت دانشگاه فرهنگیان مثبت است.

نماینده ولی فقیه در کردستان دانشگاه فرهنگیان را بسیار مهم، راهبردی و تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: این مرکز معلم پرور و معلم ساز است و باید برای آن ارزش قائل بود.

حجت الاسلام پورذهبی ادامه داد: زیرساخت های مناسبی در این دانشگاه در حال انجام است که چندین برابر برخی استان هایی است که حرف برای گفتن دارند و این حاصل زحمات دلسوزانه مسوولان است و امیدواریم که با تمام شدن کرونا و بازگشت دانشجویان رونق به دانشگاه برگردد.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید نگاه به شهدا شعاری باشد، یادآور شد: در گذشته نگاه سخیفی به میزبانی دانشگاه از شهدای گمنام مطرح بود اما اکنون این نگاه وجود ندارد، چراکه شهید هرجا که باشد آنجا را رونق می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با یاداوری اینکه شهدا اهل معرفت، ایثار، فداکاری، مجاهدت و شهادت بودند و همین باعث ایجاد رابطه معنوی می‌شود، بیان کرد: باید برای شهدا تعظیم کرد و آنها را بزرگ داشت چون کاری کردند که ما در کارهایمان جزیی از حرکت آنان را هم قادر به انجامش نیستیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان هم در این مراسم گفت: واژه شهید و جایگاهش در سلسله مراتب ارزش های اسلامی در صدر است، چون برای دفاع از ناموس و خاک وطن جایگاه ویژه ای در همه کشورها دارد و این جایگاه بر تارک ارزش های اسلامی می درخشد.

یحیی معروفی با بیان اینکه شهدا تاریخ ساز شدند و از کیان و ارزش های اسلامی دفاع کردند، اظهار کرد: آنان با خدا معامله کردند و با دادن جان شیرین برای همیشه در جوار حق زنده ماندند و از تعلق دنیا بریدند.

وی با بیان اینکه عزت، سربلندی و حفظ نظام مرهون فداکاری شهدا است، افزود: دانشگاه فرهنگیان استان میزبان ۲ شهید گمنام شد که سال گذشته در مراسم باشکوهی در محوطه دانشگاه آرام گرفتند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان ادامه داد: امسال یادمان شهدای گرانقدر احداث شد و به دلیل قرارگیری دانشگاه در مسیر کاروان راهیان نور این مهم مورد توجه بود.

کد خبر 24967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha