دولت بایدن، واقعیت بشار اسد را پذیرفته است

سرویس سوریه- مجله آمریکایی در مقاله‌ای نوشت: سیاست بایدن مانند تسلیم شدن در برابر عمل انجام شده است آن‌ هم، پیروزی بشار اسد بر مخالفانش است.

به گزارش کُردپرس، مجله آمریکایی "فارین پالیسی" روز یکشنبه نوشت که سیاست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تسلیم شدن در برابر عمل انجام شده، آن‌هم پیروزی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بر مخالفانش است.

این مجله افزود: موضع عملگرایانه رئیس جمهور آمریکا در قبال تلاش برای عادی سازی روابط با اسد ضعیف است، اما موضعی واقع بینانه است که با منافع ایالات متحده در برقراری امنیت و ثبات در اسرائیل و مبارزه با تروریسم و ارسال کمک‌های بشر دوستانه همسو است.

این مجله تصریح کرد: «سیاست بایدن بیشتر شبیه تسلیم شدن در برابر عمل انجام شده است و آن‌هم پیروزی اسد بر مخالفانش است و بنابراین دولت کنونی معتقد است که هیچ کاری برای تغییر این نتیجه نمی‌توان انجام داد جز اینکه با آن روبرو شد.

در بخش دیگر از این گزارش امده است، «دولت بایدن معتقد است که پذیرفتن واقعیت اسد به ایالات متحده این امکان را می دهد که کمک رسانی به نیازمندان سوریه را تسهیل کند، علاوه بر این درها را برای بهبود وضعیت اقتصادی لبنان و روابط با روسیه که نقش مهمی در پرونده سوریه دارد، باز خواهد کرد.

این مجله افزود:واشنگتن با ارتباط رهبران عرب از جمله ملک عبدالله پادشاه اردن و محمد بن زاید، ولیعهد امارات، با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در تلاش برای ساخت "گاز عربی" خط لوله ای که از سوریه می گذرد، مخالفتی ندارد.

این مجله افزود:اینها با اعتراض کنگره آمریکا مواجه شد و برای کنگره جای تعجب دارد که چرا دولت جو بایدن از تلاش ها برای احیای اسد حمایت می کند.

از سوی دیگر، این مقاله نشان می دهد که منافع ایالات متحده در مبارزه با تروریسم، گسترش گروه های افراطی، برقراری امنیت و ثبات اسرائیل و ارسال کمک های بشردوستانه بیشتر به سوریه، با عمل گرایی بایدن در جهت عادی سازی روابط مطابقت دارد، اگرچه باید توجه داشت که دولت اسد با کمک های بشردوستانه با نیت خوب یا صداقت برخورد نمی کند.

کد خبر 25039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha