دخل و تصرف در زمین ها و تپه های اطراف شهر ایلام، قانونی یا فراقانونی؟

سرویس ایلام - بلوار شهرداری پشت مسکن مهر 9 در مسیر سیلاب، مدتی است که مورد توجه عده ای با هویت نامعلوم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، زمین های پشت مسکن مهر شهر ایلام واقع در بلوار شهرداری، مدتی طولانی است که مورد توجه افرادی قرار گرفته است. ابتدا این محوطه به بهشت نخاله ریزهای غیرقانونی تبدیل شد و آنقدر در آن نخاله ریختند که شکل زمین و محیط را عوض کردند. اگر جرئت نزدیک شدن به رانندگان تریلی با پلاکهای مخدوش را می کردید، می گفتند خود صاحب زمین به ما گفته می توانیم نخاله ها را اینجا بریزیم.

در مرحله بعد با وقوع سیل بیشتر این نخاله ها به خیابانهای محله ریخت. شهرداری با حفر کانالی سعی کرد با مهار و هدایت روانآبها از خسارت سیل به ساکنان مسکن مهر 9 جلوگیری کند که تا حد خیلی زیادی مؤثر بود. این کار شهرداری باعث شد افرادی که برای این زمینها برنامه دارند مدتی متوقف شوند ولی به تازگی برگشتند و روی تپه و مسیر را با گچ خط کشی کردند و ناپدید شدند.

پس از چند روز چند خودرو برای بازدید از زمین و بررسی ابعاد آن آمدند و کسانی برایشان توضیح دادند. چند روز بعد هم یک بیل بکهو آوردند و روی تپه و زمینها از روی خطوطی که با گچ ایجاد شده بود شیارهایی کندند و به نوعی علامت گذاری کردند.

امروز دوشنبه در آخرین تحرکات این افراد، با یک لودر برگشتند و کانالهای حفر شده توسط شهرداری را با خاک پر کرد و زمین را مسطح کردند و به نوعی استارت کارهای خویش را که هنوز برای اهالی مشخص نشده چیست، استارت زدند.

حال برای مردم این سؤالات پیش آمده که این افراد چه کسانی هستند؟ کارشان قانونی است یا غیر قانونی؟ آیا قصد ساخت و ساز در دل طبیعت دارند یا می خواهند زمین ها را در قطعات کوچک تر بفروشند؟ آیا از منابع طبیعی، راه و شهرسازی و شهرداری و سایر نهادهایی که نمی دانیم چیست مجوز دارند؟ اگر خودسر و خارج از قانون هستند، چرا به گزارشات مکرر مردم تا کنون توجهی نشده است؟ آیا اگر بارانی تازه ببارد، با پر کردن کانال ها توسط این افراد، خطر و خسارتی متوجه جان و مال مردم ساکن در این سه بلوک ساختمانی نخواهد شد؟

کد خبر 2518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha