مصرف گاز سی‌ان‌جی در کردستان 15 درصد افزایش یافت

سرویس کردستان - مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، ‌۱۴۱‌ میلیون و ۲۸۴ هزار مترمکعب گاز سی ان جی در ۵۲ ‌باب جایگاه استان مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد بیشتر است.

به گزارش کرد پرس، یدالله زندی گفت: امکان مصرف روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب گاز سی ان جی در جایگاه های عرضه سوخت استان وجود دارد اما فقط ۴۵ درصد آن مصرف می شود.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ‌۱۴۱‌ میلیون و ۲۸۴ هزار مترمکعب گاز سی ان جی در۵۲ ‌باب جایگاه استان مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد بیشتر است.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان در ادامه به فعال بودن ۳۳۲ نازل در جایگاه های سی ان جی استان اشاره کرد و افزود: ‌کالیبراسیون دیسپنسرهای همه جایگاه ها انجام شده و گواهینامه سلامت اداره استاندارد برای این جایگاه ها صادر شده است.

زندی ‌با اشاره به کاهش مصرف بنزین به دلیل مصرف این میزان سی ان جی در سبد سوخت ‌مصرفی استان، ادامه داد: مزایای زیست محیطی و اقتصادی استفاده از سوخت سی ان جی و ‌اقدامات صورت گرفته توسط منطقه در خصوص طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای ‌عمومی در افزایش مصرف سوخت پاک در استان تاثیر گذار بوده است.

وی به بازدیدهای دوره ای کارشناسان این منطقه از جایگاه سی ان جی استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در راستای تحقق حقوق شهروندی، ارائه خدمات مطلوب به ‌شهروندان، توجه به مقررات ‌ایمنی و رعایت معیارهای اداره استاندارد و تعامل با اداره ‌استاندارد، وضعیت استاندارد ‌سازی جایگاه های استان مطلوب است.

کد خبر 25237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha