شاخص آسفالت راه های روستایی کردستان به 51 درصد رسید

سرویس کردستان - رئیس اداره راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: در حال حاضر 51 درصد از راه های روستایی سطح استان آسفالت شده و با میانگین شاخص کشوری 3 درصد فاصله داریم.

به گزارش کرد پرس، عطااله ایران منش گفت: از حدود ۲ سال گذشته که آسفالت راه های روستایی به اداره کل راهداری واگذار شده است، ۲۰۰ کیلومتر راه در استان آسفالت شده که ۵۰ کیلومتر آن در ۹ ماهه امسال انجام شده است.

وی افزود: امسال همچنین ۷۰ کیلومتر دیگر راه روستایی در استان آماده آسفالت بوده و بخشی از آن قیرپاشی نیز شده است و به محض مساعد شدن وضعیت آب و هوایی، عملیات آسفالت این مسیرها نیز انجام می شود.

رئیس اداه راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان اظهار کرد: در مجموع ۶ هزار و ۱۸۱ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که 3 هزار و ۱۴۰ کیلومتر آن اسفالت بوده که مابقی آن خاکی و یا شنی است.

ایران منش با بیان اینکه در زمینه آسفالت راه های روستایی، استان کردستان 3 درصد از میانگین کشوری پایین تر است، ادامه داد: فاصله اصلی ما با میانگین کشوری در زمینه آسفالت راه های روستایی مربوط به روستاهای زیر ۲۰ خانوار است.

وی یادآور شد: در حال حاضر میزان بهره‌مندی راه های روستایی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان ۶۴ درصد و در کشور ۸۰ درصد است و برای رسیدن به میانگین کشوری در این بخش باید ۸۰۰ کیلومتر اسفالت انجام شود، ضمن اینکه اولویت ما آسفالت این راه ها است.

کد خبر 25238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha