سفر کوتاه برهم صالح به رم برای دیدار با پاپ فرانسیس و مقامات ایتالیا

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس جمهوری عراق برای دیدار با رهبر کاتولیک های جهان و مقامات بلندپایه ایتالیا، سفر کوتاهی به پایتخت این کشور داشته است.

به گزارش کردپرس به نقل از بغداد الیوم، پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری عراق شامگاه امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور در پایان سفر خود به شهر داووس در شرق سوئیس برای شرکت در پنجاهمین اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد، در یک سفر رسمی کوتاه وارد شهر رم، پایتخت ایتالیا شده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، رئیس جمهوری عراق قرار است در جریان سفر خود به شهر رم با پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان و همچنین به صورت جداگانه با سرجیو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا و جوزپه کونته، نخست وزیر این کشور دیدار و گفت و گو کرند.

نهاد ریاست جمهوری عراق همچنین هدف از دیدارهای صالح در پایتخت ایتالیا را بررسی آخرین تحولات سیاسی در سطح منطقه ای و بین المللی، نیاز منطقه و جهان به صلح و همبستگی، برنامه کاری سفر آتی پاپ فرانسیس به عراق و مسائل دارای اهتمام مشترک عنوان کرد.

یادآور می شود که برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در حاشیه پنجاهمین اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، با شماری از رهبران و مقامات بلندپایه کشورهای مختلف و نهادهای بین المللی از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و مارک روته، یوری راتاس و عمر الرزاز، نخست وزیران هلند، استونی و اردن دیدار کرده و با آنها نیز روابط دو جانبه و همچنین تحولات منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

کد خبر 252388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha