قطع پرداخت غیرقانونی حقوق 10 هزار حقوق بگیر در اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- بنا به فرمان وزیر دارایی اقلیم کردستان حقوق پرداختی غیرقانونی به بیش از 10 هزار تن از حقوق بگیران اقلیم در راستای اصلاحات اقتصادی قطع شد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، بنا به فرمانی که از سوی آوات شیخ جناب وزیر دارایی دولت اقلیم کردستان و در راستای اجرای اصلاحات اساسی در اقلیم، حقوق پرداختی به 10 هزار و 609 حقوق بگیر اقلیم قطع شده است.

بر اساس این حکم حقوق هایی که به صورت غیرقانونی به حقوق بگیران غیرشاغل و افرادی که به صورت غیرقانونی بازنشسته شده و همچنین افرادی که بیش از یک حقوق دریافت می کنند،قطع می شود.

تصمیم قطع حقوق این افراد بر اساس اطلاعات مربوط به حقوق های غیرقانونی با استناد به اطلاعات بایومتریک حقوق بگیران اقلیم اتخاذ شده است.

طبق این اطلاعات 21 هزار و 588 حقوق بگیر در اقلیم حقوق هایی غیرقانونی دریافت کرده و نام برخی از حقوق بگیران در سیستم بایومتریک دوبار ثبت شده است.

همچنین 791 حقوق بگیر به صورت غیرقانونی دو حقوق دریافت کرده اند و 3 هزار و 909 نفر از افرادی که هنوز شاغل بوده و به عنوان کارمند حقوق می گیرند، حقوقی تحت عنوان بازنشستگی نیز دریافت می کنند و 5 هزار و 909 نفر نیز دو بار بازنشسته شده و دو حقوق بازنشستگی می گیرند.

موضوع حقوق بگیران غیرقانونی یکی از انتقادات جدی به دولت اقلیم کردستان و از موارد مورد اختلاف میان اربیل و بغداد است.

کد خبر 2531

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha