هلیلان رسماً شهرستان شد/ سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی دولت برای توسعه هلیلان

سرویس ایلام - با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور، طی آیینی و با ابلاغ پیام رییس جمهوری فعالیت شهرستان تازه تاسیس هلیلان بطور رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسینعلی امیری با بیان اینکه محرومیت زدایی و خدمت به اقشار ساکن و مناطق محروم و کم برخوردار اولویت اصلی دولت تدبیر و امید است، افزود: این ارتقا و تبدیل شدن هلیلان به شهرستان در شتاب بخشی به روند توسعه در این منطقه بسیار موثر خواهد بود.

فرماندار هلیلان بعد از انتخابات معرفی می شود

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام نیز با بیان اینکه فرماندار شهرستان تازه تاسیس هلیلان بعد از انتخابات معرفی می شود، گفت: تا آن زمان سرپرست برای این بخش معرفی و بعد از انتخابات و تعیین چارت سازمانی فرماندار این منطقه نیز رسما اعلام می شود.

او گفت: با تلاش های مستمر در این زمینه با همدلی همه نمایندگان، بزرگان، مدیران و مسوولان استان و پیگیری های مداوم و مجدانه در وزارت کشور و اعلام به دولت برای موافقت هیات دولت بعد از چند ماه ارتقای شهرستان هلیلان پیش از سفر رییس جمهوری به استان ایلام مورد تصویب دولت قرار گرفت.

استاندار ایلام یادآور شد: ارتقای بخش هلیلان به شهرستان باعث ایجاد تحرک بالایی در این منطقه خواهد شد و این ارتقا به تدریج باعث کاهش محرومیت ها در این شهرستان می شود.

سلیمانی دشتکی افزود: برای رفع مشکل آب، برق، گاز و راه دسترسی در مناطق فاقد این زیرساخت ها کمیته محرمیت زدایی در همین منطقه تشکیل شد.

سرمایه گذاری 2 هزار میلیاردی دولت در هلیلان

الیاس فتاحی، فرماندار شهرستان چرداول نیز در این مراسم که آیین افتتاح پروژه گازرسانی به هلیلان نیز بود، عنوان کرد: دولت تدبیر و امید در طول سه سال گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های منطقه هلیلان سرمایه گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه طرح های متعددی با حمایت دولت در چرداول به سرانجام رسیده است: اظهار داشت: نمونه بارز آن پروژه فولادگستر و کوشاب غرب است که برای تکمیل آنها بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال هزینه شده و زمینه اشتغال مستقیم بیش از ۳۰۰ نفر را فراهم کرده است.

فرماندار چرداول یادآور شد: در سفر ریاست جمهوری به استان ایلام این ۲ طرح بزرگ بطور رسمی افتتاح خواهند شد.

وی در ادامه مطالبات عمده چرداول را تسریع در ارتقای دهستان آسمان آباد به بخش، چهار بانده کردن مسیر سرابله - آسمان آباد - چهارمله، ساخت سد چناره بعنوان مطالبه عمومی مردم و ایستگاه پمپاژ بیجنوند عنوان کرد.

فرماندار چرداول یادآور شد: ارتقای آسمان آباد به بخش مقدمات آن انجام شده که از معاون پارلمانی رئیس جمهوری درخواست تسریع آن را داریم و سد چناره نیز در اعتبارات سال ۹۹ گنجانده شده که بطور قطع به پیمان خواهد رفت و امیدواریم با توجه ویژه دولت مژده شروع به کار آن به مردم داده شود.

کد خبر 253244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha