انتقاد دیده بان حقوق بشر از برکناری شهرداران کرد ترکیه

سرویس جهان- دیده بان حقوق بشر اخراج و بازداشت شهرداران وابسته به حزب کردگرای دموکراتیک خلقهای ترکیه را نقض رای رای دهندگان و عامل تشدید تنش در ترکیه دانست.

به گزارش کردپرس، دولت ترکیه در چند سال گذشته دهها تن از شهرداران منتخب حزب کردگرای دموکراتیک خلقها را که طی فرایند دموکراتیک از طریق انتخابات سراسری به عنوان شهرداران شهرهای عمدتا کردنشین ترکیه انتخاب شده اند ، برکنار کرده و تعدادی از آنها را نیز محبوس کرده است.

دیده بان حقوق بشر با صدور بیانیه ای این اقدام دولت ترکیه را نادیده گرفتن حقوق شهروندان کرد برای انتخاب شهرداران منتخب و شوراهای دموکراتیک اداره شهرها در منطقه کردنشین جنوب شرق ترکیه دانسته است.

این نهاد حقوق بشری هشدار داده است ترکیه در حال تشدید فشار بر حزب کردگرای دموکراتیک خلقهاست.

این نهاد از بازداشت 23 شهردار شهرهای کردنشین ترکیه خبر داده و گفته است از جمله آنها عدنان سلجوق میرزاکلی، شهردار کلان شهر دیاربکر است. این اقدام دولت ترکیه در برکناری و بازداشت سیاستمداران کرد تلاش دولت کنونی ترکیه برای حذف مخالفان سیاسی دولت فعلی توصیف شده است.

هیو ویلیامسون، مدیر بخش اروپا و آسیای میانه دیده بان حقوق بشر از دولت ترکیه خواسته است از بازداشت مخالفان سیاسی خود با استفاده از اتهامات مربوط به تروریسم دست بر دارد.

دیده بان حقوق بشر اقدامات ترکیه برای برکناری و بازداشت شهرداران منتخب شهرهای کردنشین ترکیه را تلاش سازمان یافته ترکیه برای حذف سیاستمداران کرد مخالف دولت خوانده است.

کد خبرنگار:40101

کد خبر 253440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha