استاندار: امکان تولید کامیون یخچال دار در آذربایجان غربی میسر است

سرویس آذربایجان غربی- با وجود ضعف آشکار در بخش حمل و نقل محصولات کشاورزی، نبود کامیون های یخچالدار در آذربایجان غربی، استاندار این استان اعلام کرد: واحدهای بزرگ صنعتی و تولید کننده کامیون در استان، امکان تولید یخچال و کامیون یخچال دار در این استان را دارند.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان در جلسه بررسی تفاهم نامه ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) و سرمایه گذاری این ستاد در آذربایجان غربی که با حضور بنیاد برکت، هلدینگ کشاورزی و هلدینگ صنعت و معدن این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: ۳۰ شرکت حمل و نقل در این استان فعال است و می‌توان به صورت مشارکتی از این ظرفیت برای افزایش ناوگان حمل و نقل و کامیون‌های یخچال دار در این استان استفاده کرد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به شرایط جغرافیایی ویژه آذربایجان‌غربی و همسایگی با سه کشور خارجی افزود: مرز و تجارت مرزی از پیشرانهای مهم توسعه آذربایجان غربی است و با روانسازی فعالیت های مرزی و رفع مشکلات موجود، از این ظرفیت برای شتاب بخشیدن به روند توسعه و افزایش درآمد مردم استان استفاده می شود.

او با اشاره به توانمندی های استان آذربایجان غربی در تولید کشنده های کامیون و تریلر، تاکید کرد: با وجود واحدهای بزرگ صنعتی و تولید کننده کامیون در استان، امکان تولید یخچال و کامیون یخچال دار در این استان نیز فراهم است و این امر می‌طلبد زیرساخت را فراهم کرده و زمینه اشتغال را نیز برای جوانان ایجاد کرد.

معتمدیان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی از دیگر پیشرانهای توسعه در استان است ادامه داد: بخش کشاورزی یک مزیت بی نظیر برای استان است و محصول سیب نیز به عنوان یک محصول استراتژیک در این استان به شمار می رود که به دلیل خام فروشی ارزش افزوده قابل توجهی برای کشاورزان، به دست نمی آید.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت حضور فعال نهادهای انقلابی در استان برای سرمایه گذاری به ویژه در مناطق کمتر برخوردار استان، بیان کرد: امیدواریم با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های استان در حوزه های مختلف شاهد حضور و سرمایه گذاری مناسب نهادهای انقلابی و به ویژه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آذربایجان غربی باشیم.

گفتنی است؛ پیشتر عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ارومیه با گلایه از نبود کامیونهای یخچال دار در آذربایجان غربی گفته بود: چندین سال است درخواست کامیون یخچال دار برای استان داریم که هنوز این مشکل حل نشده است و امسال چالشهای مرتبط با این کمبود به وضوح نمایان است.

ضعف آشکار در بخش حمل و نقل محصولات کشاورزی، نبود کامیون های یخچالدار و وابستگی به کشورهای همسایه جهت انتقال محصولات کشاورزی بارها باعث شده هزاران تن از محصول کشاورزی در مرزها و بنادر روزها معطل شوند تا اجازه انتقال پیدا کنند و این بار این ضعف، دامنگیر صادرات سیب شده است.

کد خبر 25431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha