برگزاری هشتمین کنگره PYD در قامشلو

سرویس سوریه - هشتمین کنگره حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) با حضور مهمانان داخلی و خارجی با شعار "با اتحاد دموکراتیک اشغالگری را شکست داده، مدیریت خودگردان را توسعه داده و سوریه دموکراتیک را تاسیس خواهیم کرد" در منطقه رمیلان واقع در استان قامشلو برگزار شد.

به گزارش کردپرس، هشتمین کنگره حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) با حضور مهمانان داخلی و خارجی با شعار "با اتحاد دموکراتیک اشغالگری را شکست داده، مدیریت خودگردان را توسعه داده و سوریه دموکراتیک را تاسیس خواهیم کرد" در منطقه رمیلان واقع در استان قامشلو برگزار شد.

به نوشته خبرگزاری هاوارنیوز، در کنار 600 عضو PYD در این کنفرانس، نمایندگانی از جریان های سیاسی – مدنی داخل و خارج سوریه نیز حضور پیدا کردند.

شاهوز حسن و عایشه حسو، روسای مشترک PYD در این کنفرانس پیام مشترک خود را قرائت کرده اند که در مهمترین بخش های این پیام آمده است: «همانگونه که می دانید مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه به خصوص از سوی دولت ترکیه آماج حملات مختلف قرار گرفته است. دولت مرکزی سوریه نیز که درهای خود را بر روی هر گونه تغییری بسته است، موجب عمیق تر شدن بحران در سوریه شده است. تمامی طرف های درگیر در بحران سوریه تلاش می کنند تا مسئله را از راه های نظامی حل کنند. این در حالی است که بحران سوریه تنها به وسیله سیستم دموکراتیک در سوریه حل خواهد شد».

در ادامه این پیام آمده است: «برای حل بحران سوریه و همچنین حل و فصل مسئله کردهای سوریه روند مذاکرات میان کردها با دمشق حائز اهمیت های فراوانی است. ما به عنوان PYD اعلام می کنیم که آماده حل بحران سوریه هستیم. ولی برخی جریان های حاضر در دمشق مانع ایجاد حل و فصل مسئله می شوند. تا زمانی که مسئله کردهای سوریه حل نشده است بحران سوریه حل نخواهد شد. کلید حل بحران سوریه در حل و فصل مسئله کردها است».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 254802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha