برگزاری دهمین کنگره PYD در حسکه

سرویس سوریه - فعالیتهای دهمین کنگره PYD با حضور نمایندگان این حزب و نهادها ‌و اجزای مختلف کردستان سوریه در حسکه آغاز شد.

به گزارش کردپرس، دهمین کنگره حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) با حضور ۷۰۰ نماینده این حزب و نمایندگان نهادهاو اجزای مختلف شمال و شرق سوریه در شهر حسکه آغاز به کار کرد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، دهمین کنگره PYD مصادف با بیست و یکمین سالگرد تاسیس این حزب در سالن «سردم» شهر حسکه آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود به مدت دو روز ادامه یابد.

در این کنگره ۷۰۰ نماینده از شمال و شرق سوریه و همچنین حلب، دمشق و اروپا حضور دارند.

«اوین سوید» و «حسین عثمان» روسای مشترک شورای اجرایی مدیریت خودگردان دموکراتیک شمال و شرق سوریه، «رمزیه محمد» و «عبدالسلام محمود» روسای مشترک جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM)، «لیلا قَره‌مان» رئیس مشترک مجلس سوریه دموکراتیک (MSD)، سازمان‌های زنان، نمایندگان نظامی، رؤسای قبایل عرب و نمایندگان احزاب سیاسی کرد، عرب و آشوری نیز در میان شرکت‌کنندگان حضور یافتند.

در این کنگره، آخرین گزارش فعالیت دو ساله PYD و ارزیابی‌هایی در رابطه با وضعیت «عبدالله اوجالان» رهبر دربند حزب کارگران کردستان(PKK) قرائت خواهد شد. اساسنامه حزب بررسی و نظرات و پیشنهادات از نمایندگان دریافت خواهد شد. در نهایت روسای مشترک جدید و اعضای شورای عمومی PYD مشخص خواهند شد.

کد خبر 2775514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha