رئیس حشد الشعبی: فرمان انتصاب جانشین المهندس هنوز صادر نشده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس حشد الشعبی ضمن تاکید بر این که منصب رئیس ستاد جایگزین نایب رئیس سازمان شده، خاطر نشان ساخت که فرمان انتصاب متصدی این منصب تاکنون صادر نشده است.

به گزارش کردپرس، فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق و رئیس سازمان حشد الشعبی شامگاه چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) اعلام کرد که بر اساس ساختار تصویب شده در دوره فعالیت ابومهدی المهندس، منصب نایب رئیس سازمان لغو شده و جای آن را رئیس ستاد گرفته و در نتیجه وی هنگام شهادت به عنوان رئیس ستاد حشد الشعبی فعالیت می کرده است.

الفیاض در رابطه با اعتراض برخی گروه های حشد الشعبی نسبت به انتصاب یکی از فرماندهان گردان های حزب الله عراق به نام عبدالعزیز المحمداوی (ابوفدک) به عنوان جانشین المهندس در ریاست ستاد این سازمان نیز تاکید کرد که فرمان دیوانی مبنی بر انتصاب رئيس جدید ستاد حشد الشعبی تاکنون صادر نشده است.

رئیس حشد الشعبی در این باره اظهار داشت: ما یک نهاد نظامی تحت فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح (نخست وزیر عراق) هستیم و امکان ندارد سازمان حشد با دیدگاه های سیاسی یا دیدگاه های گروه ها و جریان های مختلف اداره شود؛ رویکرد دولت و رهنمودهای مرجعیت دینی این چنین است.

این در حالی است که ابوعلی البصری، معاون نایب رئیس حشد الشعبی اواخر هفته گذشته در گفت و گو با خبرگزاری رسمی عراق در رابطه با انتخاب جانشین المهندس گفته بود: سازمان حشد الشعبی یک جلسه برگزار کرده و طی آن نیز بر سر انتصاب عبدالعزیز (ابوفدک)، از فرماندهان حشد در منصب رئیس ستاد به جای شهید المهندس به توافق رسید.

البصری که ریاست هسته اطلاعاتی الصقور و مدیریت اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق را نیز بر عهده دارد، در این باره همچنین تاکید کرده بود: به ما اطلاع داده شد که پس از توافق بر سر ابوفدک از سوی سازمان حشد، فرمان دیوانی انتصاب وی از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح (عادل عبدالمهدی، نخست وزیر دولت اداره امور) نیز طی دو روز آینده صادر خواهد شد.

یادآور می شود که المهندس اواسط دی ماه گذشته به همراه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شمار دیگری از اعضای حشد الشعبی در نتیجه حمله هوایی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی شهر بغداد به شهادت رسیدند.

کد خبر 255034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha