ارتفاع برف در گردنه «تته» کردستان به ۲ متر رسید

سرویس کردستان - مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: ارتفاع برف در گردنه تته اورامان به 2 متر و گردنه خان بانه به 1.8 سانتی‌متر رسیده است.

به گزارش کرد پرس، رحیم صدیقی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌ و هوای کردستان گفت: در سامانه بارشی که ازعصر روز شنبه وارد این استان شده، عمدهبارش‌ها در بانه، مریوان، سروآباد، نواحی شمالی استان همچون زرینه و دیواندره، غرب سنندج و کامیاران بوده و تا اوایل روز سه‌شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در گل تپه سقز 80 سانتی‌متر، مریوان 68 سانتی‌متر، بانه 60 سانتی‌متر، سروآباد 57 سانتی‌متر، سقز 54 سانتی‌متر، بیجار 22 سانتی‌متر، قروه 5 سانتی‌متر، کامیاران 14 سانتی‌متر، دهگلان 21 سانتی‌متر، سنندج 14 سانتی‌متر و دیواندره 35 سانتی‌متر برف ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با اشاره به اینکه ارتفاع برف در گردنه تته اورامان به 2 متر و گردنه خان بانه به 1.80 سانتی‌متر رسیده است، اظهار کرد: بارش برف تا عصر امروز ادامه داشته و از امشب کم کم از شدت آن کاسته و سامانه جدید بارسی از چهارشنبه شب وارد آسمان استانو صبح روز پنج شنبه هفته جاری مجددا بارش‌ها آغاز خواهد شد.

صدیقی از کاهش 10 تا 12 درجه‌ای دما در روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری خبر داد و ادامه داد: در سامانه جدید،بیشترین بارش‌ها مربوط به صبح روز پنج‌شنبه هفته جاری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه جاری 150میلی‌متر بارندگی در استان داشته‌ایم، یادآور شد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 و در مقایسه با بلند مدت 25 ساله، حدود 14 درصد کاهش داشته که در صورت ادامه بارش‌ها، پیش‌بینی شده تزار بارندگی سالانه در مقایسه با پارسال مثبت و به متوسط بلند مدت برسد.

کد خبر 25545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha