عضو حزب دمکرات: شیعیان یکی از رهبران خود را نامزد نخست‌وزیری کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از اعضای ارشد حزب دمکرات کردستان از جریان های شیعی درخواست کرد که یکی از رهبران خود برای تصدی منصب نخست وزیری عراق نامزد کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، ماجد شنگالی، عضو ارشد حزب دمکرات کردستان (پارتی) به رهبری مسعود بارزانی امروز (دوشنبه) در پیامی در حساب کابری خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که جریان های شیعی عراق باید یکی از رهبران خود را نامزد تصدی منصب نخست وزیری دولت فدرال این کشور کنند.

شنگالی در پیام این توییتری در این باره نوشت: فراکسیون های شیعی باید از جرات و شجاعت برخوردار باشند و به جای چرخش در یک حلقه خالی و هدر دادن زمان با نامزدی شخصیت های فاقد هر گونه ثقل پارلمانی و سیاسی، یکی از رهبران خود را برای تصدی نخست وزری نامزد کنند.

این عضو ارشد حزب دمکرات کردستان در پیام توییتری خود همچنین تاکید کرد که نامزدهای فاقد جایگاه پارلمانی و سیاسی برای تصدی منصب نخست وزیری عراق، نزد فراکسیون هایی که آنها را انتخاب می کنند، نقش پستچی یا مدیر دفتر ایفا می کنند.

یادآور می شود که برهم صالح، رئیس جمهوری عراق بامداد امروز با صدور بیانیه ای در واکنش به انصراف رسمی محمد توفیق علاوی از تصدی منصب نخست وزیری پس از ناتوانی در تشکیل کابینه جدید دولت فدرال طی مدت تعیین شده در قانون اساسی، اعلام کرد که با استناد به احکام ماده 76 این قانون و در چارچوب مسئولیت های قانونی و ملی خود، رایزنی برای انتخاب نامزد جایگزین وی جهت تصدی این منصب ظرف 15 روز را آغاز می کند.

این در حالی است که علاوی یک ماه پیش از سوی صالح، مامور تشکیل کابینه جدید دولت فدرال شد و بر اساس قانون اساسی عراق نیز تا امروز فرصت داشت کابینه دولت خود را برای جایگزینی دولت کنونی اداره امور این کشور به ریاست عادل عبدالمهدی تشکیل دهد و برای کسب رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی کند با این حال وی در این کار ناکام ماند چرا که جلسه فوق العاده مجلس برای رای اعتماد به کابینه پیشنهادی به دلیل عدم تکمیل حد نصاب قانونی، هرگز برگزار نشد و در نتیجه آن نیز بامداد امروز با انتشار پیامی، انصراف خود را به صورت رسمی اعلام کرد.

کد خبر 255479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha