فوریتهای پزشکی به ۱۲ مادر باردار در کردستان امدادرسانی کرد

سرویس کردستان - مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: همزمان با شروع بارش سنگین برف به ۱۲ مادر باردار در استان امدادرسانی و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

به گزارش کرد پرس، رضا پیرا گفت: این امدادرسانی هم در روستاها و هم شهرهای استان انجام گرفت چرا که ارتفاع برف در برخی از مناطق شهری هم به بیش از ۵۰ سانتی متر رسیده است.

وی افزود: یکی از مادران باردار اهل روستای شاهینی در ۲۰ کیلومتری کامیاران بود که در سی و هفتمین هفته بارداری دچار مسمومیت حاملگی شده بود و نیروهای اورژانس بعد از 5 ساعت توانستند این مادر باردار را به مراکز درمانی منتقل کنند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: یک مادر باردار ۳۶ ساله در روستای سوییچ و مادر دیگری در روستای بوالحسن بانه از دیگر مواردی بودند که به آنها امدادرسانی شد.

پیرا ادامه داد: 3 مورد هم در روستاهای مریوان داشته ایم که نیروهای امدادی با تلاش شبانه روزی و طی کردن مسیر سخت گذر و برفی سه مادر ۱۹، ۲۵ و ۲۲ ساله را روانه مراکز درمانی شهری کردند.

وی یادآور شد: یک مادر باردار ساکن روستای دزلی از توابع سروآباد، یک مادر در داخل شهر سنندج، مادر ۳۳ ساله در داخل شهر سقز و یک مادر ۳۸ ساله در روستای دالوی سقز و مادر ۱۸ ساله مریوانی در داخل شهر هم از دیگر مواردی بود که به آنها امدادرسانی شد.

کد خبر 25586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha