پرونده قضائی نماینده HDP به شواهد پرونده انحلال HDP افزوده شد

سرویس ترکیه - پرونده لغو مصونیت قضائی سمرا گُزل نماینده HDP به عنوان مدارک اضافی ضمیمه پرونده انحلال HDP می شود.

به گزارش کردپرس، پرونده لغو مصونیت قضائی سمرا کُزل نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از دیاربکر به عنوان مدارک جرم علیه HDP، ضمیمه پرونده انحلال این حزب شد.

هفته گذشته در پی انتشار تصاویر سمرا گُزل نماینده HDP، با ولکان بورا یکی از اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) در رسانه های ترکیه، یک پرونده قضائی علیه این نماینده تشکیل شد. پرونده لغو مصونیت قضائی با فوریت از سوی دادگستری به نهاد ریاست جمهوری ارسال شد و ظرف یک روز با امضای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور به هیأت رئیسه مجلس ترکیه ارجاع گردید.

بر اساس خبر منتشر شده در İHA، یکی از رسانه های نزدیک به حکومت ترکیه، دادستانی عمومی آدی یامان پرونده ای حاوی تصاویر، اسناد و شواهد مربوط به سمرا گُزل را به عنوان مدارک بیشتر، برای ضمیمه شدن به پرونده انحلال HDP به دادستانی عالی ترکیه ارسال کرده است.

بکر شاهین رئیس دادستانی عالی ترکیه، در سخنانی درباره پرونده انحلال HDP اعلام کرد: «ما پیشتر خواستار ممنوعیت سیاسی برای 451 تن از نمایندگان و اعضای HDP شده ایم. در حال حاضر نیاز نداریم مدارک جدیدی را به پرونده انحلال HDP اضافه کنیم. زیرا کیفرخواست ما علیه HDP به اندازه کافی مفصل و پر و پیمان است. شواهد کافی علیه همه این افراد وجود دارد.»

جزئیات درباره پرونده سمرا گُزل را در اینجا بخوانید.

کد خبر 25644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha