مدیران دوربینی، آفتی برای توسعه کرمانشاه /  سید علاءالدین حیدری

سرویس کرمانشاه _ سید علاءالدین حیدری فعال مدنی و اجتماعی منطقه اورامانات در قالب یک یادداشت ، از دوربین زدگی برخی مدیران به عنوان یک آفت برای مدیریت میدانی و جهادی یاد کرده است.

خبرگزاری کردپرس _ کرمانشاه به مشکلات عدیده ای چون بیکاری، فقر، فلاکت اقتصادی و ... مبتلا بوده و شرایط سختی بر معیشت و اقتصاد استان حکمفرماست. بهبود شرایط فعلی همت جمعی، مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی را می طلبد که چشم امید مردم به اقدامات استاندار جدید دوخته شده است.
مدیریت جهادی، لازمه اش تمرکز بر مشکلات، ایده پردازی، برنامه ریزی، تلاش شبانه روزی و دوری از حواشی مدیران می باشد.‌لذا بروز هرگونه رفتاری از مدیران استانی و شهرستانی که مخل این راهبرد گردد، خسارت بار و برای استان غیرقابل جبران می باشد.
متاسفانه برخی از مدیران استانی و شهرستانی در این سالها دچار نوعی آفت مدیریتی شده اند که متن و بطن مدیریت را قربانی حاشیه و عوام فریبی کرده است.
رسانه زدگی افراطی برخی مدیران یک آسیب جدی است که اگر چاره اندیشی نشود، رتبه های تاسف بار اقتصادی استان نزولی تر خواهند شد.
اگرچه اطلاع رسانی خدمات نظام و تعامل با رسانه ها یک ضرورت است، اما دوربین زدگی بیش از حدِ برخی از مدیران تاثیرات منفی بر افکار عمومی جامعه داشته و آسیب زا شده است.
همه واقفیم که در چارت سازمانی فرمانداری‌ها و ادارات کل و شهرستانی واحدهای روابط عمومی پیش بینی شده اند که وظیفه اطلاع رسانی شفاف و رسمی را بر عهده دارند.
متاسفانه برخی مدیران سطح و جایگاه روابط عمومی ها را تا بدانجا نادیده می گیرند که برخی رسانه های غیر رسمی و ... جای آنها را گرفته اند. چه نیازی است که کمترین تحرک کاری و یا جزئی ترین فعل و انفعالات فرماندار و یا مدیری اینقدر پوشش خبری داده شود طوریکه افکار عمومی آنرا پس بزنند؟!
گاها مشاهده می شود که برخی مدیران رسانه های غیررسمی را اتاق فکر و محل ارتباط خود با افکار عمومی قرار داده اند که مورد اعتراض نخبگان و رسانه های رسمی می باشد .
با کمال تاسف شاهد نوعی مدیریت مجازی بجای مدیریت جهادی و میدانی از طرف برخی مدیران هستیم بطوریکه تعدادی از مدیران سهم قابل توجهی از وقت روزانه خود را به فعالیت های مجازی غیرضروری و دوربین محور اختصاص داده اند . جنس اینگونه رفتارهایی نه از نوع اطلاع رسانی و ارتباط سازنده با مردم است بلکه از جنس پوپولیسم و القای مدیریت برجسته خود است یعنی خود مطرحی جای اطلاع رسانی و بیان خالصانه خدمات نظام و دولت به مردم را گرفته است .
باید عرض کنم که مدیرانی از این صنف ( دوربینی) حواشی زیادی پیرامون خود دارند و تلقی افکار عمومی از آنها چیزی غیر از خدمت و ارائه مدیریت اسلامی می باشد .
می توان گفت که واژه " رسانه های اجاره ای " پیرامون همین مدیران و ... وارد افکار عمومی شده که در شان مدیران دولت سیزدهم و رویکرد فساد ستیزی جناب آقای رئیسی نمی باشد .
لذا با توجه به رویکرد میدانی و روحیه جهادی آقای امیری مقدم در خدمت به مردم شریف و نجیب استان کرمانشاه ،از ایشان به عنوان مدیر ارشد استان تقاضا دارم که تدبیری اتخاذ و چاره ای اندیشیده شود .

کد خبر 25683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha