94 میلیون دلار کالا از طریق گمرکات کردستان وارد کشور شد

سرویس کردستان – ناظر گمرکات کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه 94 میلیون دلار کالای مختلف از طریق گمرکات این استان وارد کشور شده است.

به گزارش کرد پرس، خلیل حیدری با بیان اینکه ۳۶ هزار و ۸۲۵ تن کالا از ابتدای امسال تا پایان آذرماه از گمرکات استان وارد کشور شده است، گفت: از مجموع کالاهای وارد شده ۲۲ هزار و ۹۳۵ تن ثبت سفارش استان و ۱۳ هزار و ۸۹۰ تن هم مربوط به واردات بازارچه‌ها بوده است.

وی ارزش دلاری کالای وارد شده از طریق گمرکات استان را بیش از ۹۴ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: میزان کالای وارد شده به کشور در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۷ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات کردستان با بیان اینکه در این مدت یک میلیون و ۵۸۴ هزار و ۹۹۲ تن کالا از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است، اظهار کرد: ارزش دلاری این میزان کالای صادر شده در ۹ ماهه امسال ۷۳۵ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار بوده است.

حیدری با اشاره به اینکه گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان است، یادآور شد: بیش از 5 میلیارد و ۳۳۷ میلیون دلار کالا در ۹ ماهه امسال از گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان، ترانزیت شده است.

کد خبر 25700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha