اشغال عفرین، نتیجه سیاست‌های PYD و PKK بود

عضو کمیته مرکزی حزب اتحاد کُردستانی سوریه(P.Y.K.S) گفت:امروزکُردستان سوریه در شرایط سختی بسر می‌برد و تنها راهی که مناطقی چون عفرین و سریکانی و گری‌سپی بوسیله آن‌ از دست ترکیه آزاد می‌شوند، وحدت داخلی کُردها و سپس فشار بر جامعه جهانی برای آزادسازی این مناطق است.

هوال عیسی، عضو کمیته مرکزی حزب اتحاد کُردستانی سوریه(P.Y.K.S) در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به چهارمین سال اشغال عفرین بدست ترکیه و گروه‌های شبه‌نظامی، اظهار کرد:پیش از همه چیز باید کُردها در داخل به اتحاد برسند تا با حمایت جامعه جهانی و فشار بر ترکیه و گروه‌های تندرو آن‌ها را وادار به خروج از عفرین و مناطق اشغال شده دیگر نمایند.

وی ادامه داد:کُردها در شرایط سختی بسر می‌برند و نه تنها در عفرین و مناطق اشغال شده ‌که تحت ستم و کشتار و شکنجه و تعریب و تتریک هستند، مردم در مناطق تحت کنترل اداره خودگردان نیز شرایط بسیار بدی دارند.

وی افزود:سیاست‌های پ.ی.د و پ.ک.ک موجب شده تا کُردستان سوریه روز به روز از وجود کُردها خالی شود.ما امیدوار بودیم که با گفت‌وگوهای کُردی-کُردی شرایطی فراهم‌ شود تا وحدت داخلی میان و کُردها در سوریه ایجاد شود، اما با بن‌بست این گفت‌وگوها، فشارهای پ.ی‌.د و آتش زدن دفاتر شورای میهنی و شکنجه طرفداران این‌ جریان افزایش یافته است.

عضو کمیته مرکزی حزب اتحاد کُردستانی سوریه(P.Y.K.S) تصریح کرد:چند روز پیش رورنامه‌نگاری بنام‌ ژیندار برکات را شکنجه کردند و در چند کیلومتری حسکه با بدنی زخمی رها کردند.کُردستان سوریه مرحله بسیار سختی را سپری می‌کند و خرید مایحتاج اصلی مردم‌ از قبیل نفت و نان و شکر و گوشت اقلام دیگر سخت شده است.

هوال عیسی گفت:این‌ها همه نتیجه سیاست‌های پ.ی‌.د است که بخشی از پ.ک.ک است و اشغال عفرین و سریکانی و گری‌سپی نیز در راستای سیاست‌ها و شعارها آن‌هاست تا ترکیه به بهانه آن‌ دست به اشغالگری بزند.

کد خبر 25782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha