تاکید الزرفی بر تقویت نیروهای مسلح عراق برای دفاع از حاکمیت و مردم آن

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید عراق بر لزوم تقویت نیروهای مسلح در راستای برخورداری از توانایی دفاع از حاکمیت و مردم این کشور تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر اطلاع رسانی عدنان الزرفی، نخست وزیر مامور تشکیل کابینه جدید دولت فدرال اعلام کرد که وی شامگاه چهارشنبه در محل اقامت خود در شهر بغداد، پذیرای سپهبد عبدالامیر یارالله، معاون فرمانده عملیات مشترک این کشور بوده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، الزرفی در دیدار با یارالله در جریان آخرین تحولات امنیتی و نظامی عراق به ویژه با خروج بخشی از نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا قرار گرفت و اهمیت تکمیل آمادگی تشکیلات مختلف نیروهای مسلح کشورش و اهتمام ویژه به مسئله مبارزه با تروریسم را مورد تاکید قرار داد.

نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید عراق همچنین بر لزوم تداوم هوشیاری و احتیاط در قبال تهدیدهای ناشی از عناصر باقی مانده داعش، ادامه فرآیند تخلیه شهرها از حضور نظامی و تحویل مسئولیت به نیروهای امنیتی و پشتیبانی از نیروهای مسلح و تقویت آنها در راستای برخورداری از توانایی دفاع از حاکمیت کشور و حفاظت از مردم تاکید کرد.

معاون فرمانده عملیات مشترک وابسته به وزارت دفاع عراق نیز به نوبه خود توضیحات مفصلی در رابطه با مجموع چالش های امنیتی در سراسر این کشور و نقش آفرینی اضطراری نیروهای مسلح در مقابله با شیوع نسل جدید ویروس کرونا (COVID-19) ارائه داد.

کد خبر 258068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha